fredag 8 april 2011

Skön fredagsmorgon helt enkelt

Selma vaknade vid 05:30, och hur kan jag kalla det för en skön fredagsmorgon!?
Jo, vi hade nämligen trevligt nattsällskap och då är det bara trevligt att vakna tidigt tillsammans.
Nattsällskapet åkte dock och jobbade redan efter en timma, men Selma och jag låg kvar och gosade i en timma till.


Sen var det ett stort glas förbränningsdryck och en kopp kaffe för min del och en flaska välling till Selma. 
På med joggingkläderna och mina extremt dåliga joggingskor för att sen gå till dagis med Korven, som inte började gråta idag när jag gick (wee).

  • Jogg i 30 min (gick i två minuter i två omgångar-sopa!)
  • Plankan i 1½ min x2
  • En annan magövning som jag inte kan förklara, men benen ner mot golvet och sen upp igen 25x2
  • Utfall 20x2 på varje ben
  • Stå på alla fyra och kicka med benen åt diverse olika håll 25x2 på varje ben 
  • Stabiliseringsövning för stjärten 20sek x2 på varje ben (grymt bra)
  • Dips på en stol (för triceps ni vet) 25x2
  • Inga armhävningar

Ja, men det fick räcka så idag.
Och nu, min fina, fina efterlängtade frukost!


Trevlig helg!

3 kommentarer:

  1. Vad har hänt med Selmas sovmorgon undrar jag? Hon är ju helt sovig av sig annars :)
    Mysigt med nattgäst ju, tsss ;)
    Och du, du är helt GRYM när det gäller träning.
    Hejja!

    SvaraRadera
  2. Bra jobbat säger jag !!!
    Vad är stabiliserings övning, jag som kämpar med min mini röv.

    SvaraRadera
  3. Ja men det kan man verkligen undra... Mindre mat- mindre matkoma kanske :P
    Tack hörrni! :)
    Linda, jag ska visa någon dag :)

    SvaraRadera