onsdag 23 mars 2011

Vi kan kalla mig livsnjutare

Ha ha så fult ord "livsnjutare" som gjort för att passa i en kontaktannons.
Men jag gör saker som jag vill göra just nu. Jag har kommit på att jag inte tänker bli en människa som bara lever för helgen. Ni vet att det är sjukt många som gör det va, som inte gör något annat än att jobba i veckorna. 
Träffar inga kompisar, utför ingen hobby, tar inte ens en kopp kaffe med någon gammal avdankad släkting. För att sen köra all-in på helgen, för att sen ha ångest en hel vecka igen, tills det blir helg igen-tråkigt!
Nej, man måste faktiskt ta vara på vardagarna med och det tycker jag nog allt att jag gör. 
Igår tex så var ju min syster här på lunchen en sväng-trevligt.
Sen gick jag och Selma ca 8km till mitt jobb där Daniel hämtade henne direkt efter han slutat sitt jobb. Som ett skiftbyte kan man säga. När jag slutade vid 20:00 så kom Helle till jobbet och följde med mig hem för en helkväll med ett glas vin och skönt rävsnack och en övernattning trots att vi båda skull upp vid 07:00 idag-trevligt. 
Idag så har Lina och hennes systerbarn Holly varit här, så vi tog en promenad ner på stan och käka lunch-trevligt.
Nu ska jag snart och jobba och sen vid 20:00 när jag slutar så ska jag ha en annan nattgäst här-trevligt.
Nu kanske ni tänker "Aaa, men det orkar och kan ju du göra eftersom att du inte jobbar heltid". Fast ni som har småbarn vet ju att jag jobbar heltid.


Varför längta till helgen!? 
Längta till kvällen eller morgondagen istället.
Fan vilken poet jag är, det där ska jag nog tatuera in. 
Jag tror att mina p-piller gjort så att det slagit slint i mitt huvud helt totalt.

3 kommentarer:

  1. Hahahahaha, nu har jag hittat hit!:)
    Efter att själv har varit försvunnen ur bloggvärlden i ca 2 evigheter och ej riktigt tagit steget fullt ut i rymden utan bara smyger omkring så måste jag ju kika på vad du och de dina hittar på om dagarna!:)
    ...inser också att jag måste skaffa mig en ny kamera. Och inte bada med denna...

    Och ja, fånga dagen är viktigt! Du lever ju bara en gång;)

    Kram!
    /Cecilia

    SvaraRadera
  2. Men vad äter du?! vill med ha dessa underverk!

    SvaraRadera
  3. Hehe, kul Cecilia, kör på! Hälsa din syster med! :)

    Ha ha, ja du Johanna, p-piller, inte mer avancerat än så :P

    SvaraRadera