tisdag 22 mars 2011

Dagens lyxlunch

Det första jag tänkte på när jag vaknade i morse var "Åh, jag bara måste bjuda min kära syster på lunch idag".
Njaa, riktigt så var det inte, men nästan...
Jag vaknade upp och hade sjukt ont i ryggen, sådär så man inte kan ta ett djupt andetag ni vet - en knäck mellan skuldrorna kan man säga.
Jag och min syster brukar knäcka till varandras ryggrader emellanåt. Så min första tanke var snarare "Hur fan ska jag få hit min syster!?".
Hon jobbar ca en mil härifrån, men jag vet ju att hon måste äta liksom.
Så då erbjöd jag henne en lyxlunch! 
Ok, jag försökte få henne att köpa med varsin sallad först, men det gick hon inte med på...


Och när man käkar lunch hos mig, så får man (blir i tvingad) en förbränningsdryck innan maten. 




Men här är den, den fantastiskt goda lunchen, som även är hälsosam.
Inga kolhydrater och mycket fett och det här ni vet.


Kaffe och lite mörk choklad, med smak av tranbär, ingår självklart i lunchen.


Jag har sagt det förut, men säger det igen.
HÄR hittar ni det fantastiska receptet.
Jag tänkte slänga i lite fetaost idag, men vågade inte riktigt, ska absolut göra nästa gång.

Nu sitter jag i solen på balkongen och smuttar i mig det sista kaffet iklädd endast linne och trosor (det kändes lite overkill att dra på sig bikini). Sjukt skönt!
Jag smälter maten lite innan jag och Selma ska ut och gå.
Och hörreni, på tal om att motionera, vi ska ta ett snack till angående dessa armhävningar. Jag vet nämligen att det är väldigt många som testat vad dom går för men sen inte vågat/orkat utmana sig själva, inte ok! 

4 kommentarer:

  1. ....och när ska den höggravida systern bli bjuden på lite lyx??? Jag bara undrar lixom....

    SvaraRadera
  2. Har du recpet på den där förbränningsdrinken =)

    SvaraRadera
  3. Tack så mycket för den fantastiskt goda lunchen Jennie!Jag är glad att jag tvingade dig att laga mat(med krav om att den skulle vara klar när jag kom dessutom) eller va utan knäck :). Jag var fortfarande mätt kl 15, skitbra! Synd att det som sagt är nätan en mil - = tight om tid! Gör gärna om det fler gånger!

    SvaraRadera
  4. När du kommer hit Linda :)
    Eva kolla din facebook :)

    SvaraRadera