onsdag 27 juni 2012

Ni är helt söta!

Tack för alla sms, FBmail, samtal osv. Så jäkla fina är ni!
Nu är läget under kontroll.
Vi har varit på barnmottagningen med lilla Korven. Höjd sänka och en rejäl dos streptokocker var det som angripit min älskling.
Sen tog dom massor andra blodprover med som dom skickat iväg.

Nu sitter vi i soffan och lyssnar på åskan, helt mysigt! Och ännu mysigare är att hon precis nu somnade mot mitt bröst. 
 
Jaha, och vad gör man för och bli av med det här då? Jo men flytande penicillin,som smakar som kattpiss luktar, 3 gånger/dag i 10 (!!!) dagar. Lätt som en plätt till en 2 ½ åring, NOT...
Jag tar mer än gärna emot tips på hur man gör för att dom inte ska spotta ut skiten.

Mutor som glass, godis eller leksaker funkar inte.
Blanda ut det med saker som saft osv funkar inte.
Förklara att det onda går bort funkar inte.
Ta med en spruta långt bak i käken funkar inte.

Så, om det är någon som sitter inne på något annat, tell me!!!

Nahe, efter två sömnlösa nätter känner jag mig rätt sliten nu, så jag ska nog försöka sova en stund jag med.

6 kommentarer:

  1. åh vad skönt att höra att det gått bra och att hon får medicin!hhoppas selma kryar på sej snabbt! kram från en orolig läsare;)

    SvaraRadera
  2. Har du provat outspädd saft?

    SvaraRadera
  3. Va söt du e Lina :)

    Ja, jag testade det vid ett annat tillfälle och det gick icke. Hon brukar inte dricka söta drycker annars heller nämligen. Utan bara vatten och mjölk.

    SvaraRadera
  4. o nej....så synd!!Lycka till dårå...hoppas d löser sig:)

    SvaraRadera
  5. eller hahaha va skrev jag nu,,,,vilken duktig tjej som inte dricker söta drycker...hahaha sååå fel d blev men du fattar nog hur ja mena....

    SvaraRadera
  6. Det kanske är lite sent nu men den skiten fick vi inte i Gabriel heller! Kommer inte ihåg vilket ålder han var i. Men kommer ihåg att vi ringde och sa att det inte gick att få honom svälja skiten. Då fick vi väldigt små tabletter mini mini som Gabriel kunde svälja med något annat till så att det gled ner. Det funka i alla fall! Men det kanske funkar för henne att ta det nu! Det är inte roligt när de små liven är sjuka, hoppas hon har kryat på sig nu!

    SvaraRadera