måndag 5 mars 2012

Va säger ni tjockisar!?

Eller så kanske man inte får skriva!? För det kanske inte finns några tjockisar i denna värld? Fast jo, det gör det för jag har faktiskt själv varit en. Därför får jag säga fetto och tjockis bäst jag vill. För jag har kämpat och slitit som ett djur för att bli snygg och det vet ni! Anledningen till det var för jag inte trivdes och bar inte upp mina former på ett snyggt sätt.
Nu känner jag mig mest sugen på att forma till mig lite. För jag tycker det är kul, svinkul! Jamen det är lite utav min hobby, hälsomat och träning. 
Sen är det sommar med snart ju! Och vem tar inte en kaka mindre nu när sommaren närmar sig!? Jo, men dom flesta (jag åt dock ett halvt kakpaket igår). För vi vill känna oss bekväma när vi inte längre kan gömma oss under alla dessa koftor osv. Helt naturligt med andra ord. 
Jag är så, så, sååå sugen på att lägga upp en tjockisbild på mig själv, minst en. Bara för att tagga andra som vill, men tror att dom inte kan för att dom redan är för feta. Typ att det är kört för dom... Det är det inte! Jag har fan vägt nästan hundra pannor - sådeså! Så jag vet hur jävla svårt det är att bli av med det där tjockistänket...
Aah, det är ett helvete! 


Hur som helst. Nu undrar jag om det är några tjocka, korta, feta, långa, smala som vill vara med på någon form av löptävling (ok, man kan få powerwalka med) - Man vinner en snygg kropp och ett hälsosamt hjärta. 
Det låter väl kul!? 
Jag har ju inte tänkt igenom det så himla noga än, som med armhävningarna, hahaha men fan vad starka vi blev!
Jag tänker något i stil med att man räknar ihop antalet kilometer man sprungit/gått under en vecka eller liknande 
(mjo, jag kanske tar lite förgivet att alla har en Iphone och Runkeeper appen). Sen stämmer vi av här en dag i veckan. Ni får gärna komma med förslag. Ja, om ni inte tänker fortsätta med att vara lata då förstås. För jag ska väl inte behöva piska upp er ur soffan!? 
För er som undrar vad det här ska vara bra för, så är det helt enkelt att man blir mer taggad. Inte konstigare än så.
Och till er som trivs och bär upp era former, fortsätt med det, ni är grymma! 





Angående kommentarer i "Bloggtips - från Sophie Tingström" så tar vi det en annan dag.
Ni får hållas där några dagar till, för jag har varken tid eller intresse för det just nu. 
Men puss till er mina söton.

10 kommentarer:

  1. Jag är määäää!!!

    SvaraRadera
  2. Oh yes! Börjar väl med powerwalkande tills jag får grönt ljus från barnmorskan att börja springa igen :)

    SvaraRadera
  3. Weeee! Fan vad kul! Då är vi redan sex stycken! :) Börjar nästa vecka tänker jag :) Återkommer med startdatum :)

    SvaraRadera
  4. Jaaag vill va med! :)

    SvaraRadera
  5. Jag med! Behöver en ordentlig kick i den allt för breda baken! traglar som attans med käket...& NO cookies ;)Jag ska i bröllopsklänningen till sensommarn! HJÄLP MA!

    SvaraRadera
  6. Jag hänger på!!:)

    SvaraRadera