måndag 12 mars 2012

Tjockisar! Nu kör vi!

Idag startar tävlingen! Kanske kommer lite plötsligt, men det brukar vara det bästa när det kommer som en smäll på käften liksom. 
Jahopp, så hur gör vi!? 
Jo, men jag känner nog som så att man får räkna med all form av kondition. 
Så  löpning, promenad, crosstrainer, rodd, cykling, ja men allt där man får upp ett flås. 
Sen redovisar vi här en dag i veckan, söndagar kan vi ta, så att jag kan sammanställa listan till måndagen. Då skriver ni veckans sammanlagda kilometer/mil antal. Första veckan kommer bli grymt intressant, vem lägger ribban högst!? Hahaha
Jag tror att vi är runt tio stycken nu iaf, men jag är osäker. Några som bara skrivit på facebook med.


SÅ, vilka är med!?
Man får självklart vara anonym - Jag ser inte vilka ni är även om ni lämnar en kommentar. 
Bara man använder sig utav något namn, så jag håller koll på er på listan. 
Och skriv nu inte på FB, utan här. Så jag har er samlade på ett ställe.


Btw, så har jag pms. 
+4kg över typ en natt, aaah!.. Jag ska fan testa och ta en av mina vätskedrivande tabletter nu. Det här håller inte.

Fast jag är inte tjurig eller så alltså. Skiten har precis startat. Och såhär i början så är jag bara en väldigt känslosam människa som tänker mycket och så. Rätt snäll faktiskt - Lugnet före stormen helt enkelt.

18 kommentarer:

  1. Är väl med då som du tyckte. ;-) Men påminn mig om att säga till dig på söndagar bara. Minnet är bra men kort.
    Men denna vecka kommer det inte att bli så mycket då jag ska iväg på kurs med. Å mitt lokalsinne är värdelöst så skulle garanterat vimsa mig vilse nere i Helsingborg.

    SvaraRadera
  2. Jag är med! Blir ju vagnspromenader för min del och så småningom lite löpning. Jag har såklart ingen chans att "vinna" detta, men jag är med för kicken i arslet så att säga :)

    SvaraRadera
  3. Jag e me! Räknas box, gympa och in shape?

    SvaraRadera
  4. Men du cykel gör man ju mycket mer kilometer på mindre ansträngning - hm la du till nu bara för att du fått upp smaken för cykling. Känns som det inte är lika bra träning/km men ska vara lika mycket värt i din tävling!?

    Det är ju din tävling och du vill såklart vinna - meeeennn....

    SvaraRadera
  5. Ja men vad fan! Jag kan väl oxå va med då :)

    SvaraRadera
  6. Öh Jempa!! Vad det gäller löpning, inte för att det har med tävlingen att göra, men om man använder exempelvis RunKeeper så vore de gött om alla också redovisade sin kilometertid!?? Jag tycker man blir sjukt taggad av det, plus att man inte joggar i typ gåtempo.. Förut "sprang" jag utan app och då kunde ja ju lalla 12 km utan att vara riktigt trött, idag fick jag så att säga lägga en pizza på uppfarten efter 8 km, haha! Men så jobbar ned tiden också. Tänk på saken! #Bättrekonditionhärkommervi

    SvaraRadera
  7. Hohoooo! Kulkulkul!! Nu ska sista gravidkilona bort!! Jag är på! :)

    SvaraRadera
  8. Jag vägrar vara med om inte pass på gymmet räknas =))) Så hur gör vi, VA VA VA???

    SvaraRadera
  9. Jag vill vara med även om det blir på en "gravidträningsnivå":)
    Kanske e bra så man inte tjockar på sej alltför mycket!!

    SvaraRadera
  10. Gryyyymt hörrni! :)
    Ida: Vi tar det lite lugnt nu till en början, sen kanske jag ändrar reglerna ;)
    Jessica: Lägg dig inte i min business ;)
    Och återigen. Allt man vinner är god hälsa och en svinsnygg kropp :) Sen tävlar vi ju mot varandra ändä, vilket resulterar till att man anstränger sig mer - Blir grymmare och snyggare :)

    SvaraRadera
  11. Ja jag är med. Det firas med frukost :)

    SvaraRadera
  12. Jag är på ;) /Emelie C

    SvaraRadera
  13. Jag är pååå! Men en liten fråga räknas "vardags" motion, exempelvis cykla till jobb mm? Eller endast medveten träning liksom?? :)

    SvaraRadera
  14. Åååh! Fint girls! :) Elin, glöm! :D Endast medveten träning som räknas :) Som typ käpphäst ;)

    SvaraRadera
  15. Oo jag har glömt skriva in mig! Ja ä mä!:)

    SvaraRadera
  16. 15 stycken!!! :) 16 OM Linda är med dårå :P

    SvaraRadera