torsdag 1 mars 2012

Rockrings battle

Jag är barnvakt åt min systers tre barn. Hon och hennes karl skulle ha det lite cosy. Så jag borde med andra ord ha sex barn här hemma, men det har jag inte för Nora är i stallet - såklart. 
Men fem barn har jag iaf. Jag tänkte tanken att jag borde städa, men släppte den rätt fort igen som ni nog förstår. Gör det sen när alla lagt sig istället, då när många av er andra sitter och gottar er i soffan.
Istället så utmanade jag dom på rockring.
Jag tänkte: Ah, vafan dom är ju barn, dom borde ju kunna rocka, det kan väl vilken unge som helst!
Den som rockade längst utan att tappa den vann.

 Min son, en tapper hjälte: 5 minuter och 15 sekunder.

Emil körde på i hela 18 sekunder.

Ludde gjorde ett tappert försök: 5 sekunder.


Moa skulle med göra ett försök.

Hon försökte - Selma förstörde.

Aaand the winner! 
Jag gav mig efter 11 minuter och 25 sekunder.

Slutsats: Dagens barn borde helt klart sluta spela dator och tv-spel.
Shame on you som blir slagna i rockring av en 30-åring (snart...)

Ok, det kanske är lite vikter i rockringen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar