måndag 20 februari 2012

Det hänger på håret så att säga

Jamen så är det. Är man ful i håret så känner man sig faktiskt helt ful i övrigt med...
Jag är inte rädd för att mixtra med färger och inte för att sätta saxen i håret själv heller.
Luggen ryker rätt ofta, framförallt om jag är uttråkad. Nu har den blivit förjäkla lång, så när jag var sjuk var det sååå nära att jag kapa skiten. Hade jag varit hemma en endaste liten dag till, så hade jag gjort det.
MEN, nu är jag tillbaka på jobbet och testat nya produkter från Åhléns då såklart. Jag har ju varit utan min kära iphone och kunde därför inte föra över bilderna till datorn, fast det kan jag ju nuuu!
Så nu, äntligen, ska ni få se vad snygg jag är i håret.

Jag har ju haft lite ljusare i topparna rätt länge nu och trivs med det. Men titta vilket gammalt fult och ofräscht hår.
Inte konstigt att jag gått runt och känt mig ful senaste tiden.


Såatteee, jag testade den här till det mörka i mitt hår.


En relativt ny mousse från Loreal - Skit bra enligt mig.
Mycket lättare än andra färger att fördela ut i håret, helt klart.
Men remember. Färgerna blir ALLTID minst en nyans mörkare än vad dom utger sig för att bli.
Så bästa är ju att ta iaf en nyans ljusare än man vill ha då alltså.



Jag smällde i moset i botten och hälften av håret. 
Sen tuperade jag topparna, eller ja, typ halva håret.



Sen schmoffsade jag i den här brillianta färgen i det tuperade.
Blev fin varm ton, jamen precis lagom ljus helt enkelt.
Perfekt till alla mörkhåriga som vill ha fina sommarslingor.



Kör på känn och gnid in i det tuperade.


Sådär - Nu är jag snygg igen.



Kostar? Typ 200 spänn sammanlagt - Perfekt!

7 kommentarer:

  1. riktigt jävla snyggt måste jag säga!!! varför tuperar man håret? dum fråga kanske men jag e lite efter...

    SvaraRadera
  2. har funderat på att bli mörkbrun igen eller nåt...ska man våga sej på den där moussen kanske? går det att färga över det röda??

    SvaraRadera
  3. Fan vad snyggt! :) DU är snygg som få!

    SvaraRadera
  4. Awesome :) saknar dig <3

    SvaraRadera
  5. Men shiiit så bra. Jag har världens utväxt och kan typ känna mig modern då? :)

    SvaraRadera
  6. Tack! :)
    Om man tuperar så blir det lite mer "naturligt" :) Alla strån blir ju liksom inte helt ljusa och så blir det inte en helt skarp kant :)
    Hmm, rött är ju förjävla svårt att bli av med :P
    Tank you Helle min darling!
    Haha, yeees Charlotte, helt klart! Bara det inte är råttfärg på din utväxt ;)

    SvaraRadera