söndag 15 maj 2011

Så är det redan söndag eller!?

Nu ligger jag ju efter här igen... 
Men vi drog ju till min syster i Norrköping tidigt igår. Sen hem och packa väskan för att dra direkt till min andra syster för en Eurovisionkväll med alla kids, utom Nora (världsmätaren i planering), som var på övernattningskalas. 
Det blev en övernattning för vår del med. Kände att jag inte vågade gå hem mitt i natten med både Selma och Leon. Aah, ok då, jag hade inte vågat gå hem helt själv heller.    


Igår skulle vi iaf åka vid klockan tio, vi kom iväg straxt efter elva...
Korven och Apan sov som små grisar.

Nora och jag var helt pigga efter någon vitamindrink från Apoteket 

Vi skulle shoppat lite i Norrköping innan kalaset, då jag skulle köpa presenter till min syster och bebisen.
Med tanke på förseningen så hann vi bara till City gross eller vad det hette- Inget för mig. Men köpte iaf med mig ett olivträd till min syster, bebisen fick ingenting. Jag ska skicka ett  paket nu i veckan istället.
Hästar verkar inte vara något för Selma 

Verkligen inget för Selma...

Weee, jag snodde henne innan jag ens hade tagit av mig skorna

Sötaste lilla Tove

Fascinerad av lillkusinen.
Tänk att ha två såhär tätt, gosigt men, förmodligen rätt svettigt med! 

Gooooos

Och under tiden...
Jamen tur att jag inte har två så tätt, ha ha!

Gunga lillkusinen lite så att hon somnar skönt


Sen skulle vi ta lite "gruppbilder"

All cred till barnfotografer, för det är fan inte lätt att få alla barn att titta in i kameran (på ett normalt sett) samtidigt...
Första barnet (Nora) håller i det sista barnet (Tove), resten är utplacerade som som dom vill.
Vi tog ju en sån här bild sist alla var samlade med, men då fanns ju inte Tove, så det här är den aktuella kisinbilden.

Mormorn med alla sina åtta barnbarn

Nora försöker läxa upp Selma, vilket verkligen behövs just nu,
 testingtesting på hög nivå.



Sen skulle jag och mina systrar försöka vara med på samma bild en gång.
Vi är inte fotogeniska... Ibland har vi tur, men det hade vi inte igår. Det var någon av oss som förstörde varenda kort genom att vara skitful. 

Jag vet inte varför jag helt plötsligt tittade ner, eller jo just det! Jag kände mig helt kort.
Men jag kom helt av mig och upptäckte istället det värsta tänkbara.
(Äldst, yngre, yngst)

What the fuck! Foppa är med på våran syskonbild.
Inte ok! Inte ens för att man nyss fått barn, må dom brinna i helvetet! Tofflorna alltså.

Sen skulle mamma vara med också. Den minst fotogeniska av oss alla. 
Då gav vi upp.

Korven hittade några myror som hon kunde pilla lite med, hon var alltså still i säkert fem minuter, helt otroligt!

Time to say goodbye...


Ja och sen var det ju Eurovision. 
Korven hängde i ända till klockan tolv. Det längsta ever! Hon bjöd alla på chips och tog även ett gäng chilichips själv. Yes, jag har släppt lite på mina principer, men bara lite... Första gången hon smakade och det var ju faktiskt Eurovision.

Mammas tjej som föredrog dom starka chipsen.
Och idag sov det lilla chipsmonstret till klockan 10:00

Yes, det var våran lördag det. Tiden går fort när man har kul.
Nu är det ju tydligen redan söndag igen...

10 kommentarer:

  1. Aa, söndag redan...men du har ju haft en helt bra och rolig helg :) Jag har jobbat och sovit för lite, sjukt tråkigt! En annan sak, hur lyckas du hålla Selma vaken till midnatt? Det är fan inte dåligt :D Jag trodde hon var som min...helt inne på att sova vid sju och INTE en minut senare ...

    SvaraRadera
  2. Men är det inte Linda som står på syskonbilden? Hon har väl läst på Grimslöv? I vilket program redigerar du dina bilder? /Malin

    SvaraRadera
  3. Jo, visst har jag läst på grimslöv...turism.... :) 2001-2002 tror jag det va minsann. Har du oxå läst där?

    SvaraRadera
  4. Japp jag läste fritidsledare 2000-2002:)

    SvaraRadera
  5. Underbara foto och kommentarer. Har skrattat så jag har ont i magen....stackars din mamma...hon som är så himla snygg!
    Kram M

    SvaraRadera
  6. härligt inlägg, mer sånt!!

    SvaraRadera
  7. Jessica (yngre)15 maj 2011 kl. 22:11

    Ha ha ha, garvar lika mycket nu som igår - tårarna trillar hi hi. Tycker Nora gjorde ett riktigt bra jobb med bilden på mamma där :)Fint redigerat med - särskiljt när det var mitt i natten när du gjordet. Ska du inte puta din nya pryl också???!!

    SvaraRadera
  8. Jaaaa men då vet jag ju vem du e Malin! :) Tänkte nog att det va du, men lite osäker ändå... Kul att du hittat systers blogg :)

    SvaraRadera
  9. Kul att ni gillade inlägget :)
    Hahaha Charlotte, det är bara att inte ha hennes säng i närheten :)Vi var ju hos min syster så då är hon en grymt envis med att inte sova...

    Jag använder Lightroom- Love it!

    Bra att ni redde ut det där själva Linda och Malin, jag har inte så bra koll :P

    SvaraRadera
  10. Smart, att jag inte fattade det själv :)

    SvaraRadera