torsdag 24 mars 2011

Kom igen nu alla mina biffar så kirrar vi steken

Ja, jag skrev ju det att vi skulle ta ett snack till om dessa armhävningar. Just nu så är vi fem och en halv (en höggravid som inväntar att barnet ska komma ut, sen kör hon-ja, när man "får" såklart) som är med. FEM av ca TVÅHUNDRASJUTTIO stycken(!?) Hörrni...
Jag menade ju inte att det bara var "nyförlösta" som fick anta utmaningen, eller att man var tvungen att skriva sitt riktiga namn. 
Alla kan ju självklart vara med, vi tjejer är jäkligt dåliga på det här med just armhävningar. Varför kan killar göra så himla många!? Jag tror verkligen att våra kroppar behöver bygga upp just dom musklerna. Sen är det ju skit samma om resultatet syns eller inte, man blir ju starkare och får mindre krämpor och det kan det väl vara värt?
Man kan ju underteckna med vilket namn som helst och alltså vara helt anonym. Bara fint för er att komma igång och kunna utmana er själva och på det sättet peppa varandra. Exakt här i skrivande stund så känner jag mig som en hälsocoach.


Hur går det till? - Jag är värdelös på att förklara
Jo, man gör helt enkelt så många perfekta och långsamma armhävningar som man orkar + en till.
Sen gör man det en gång till.
Alltså typ så här:
Om man orkar göra fyra stycken, så tvingar man ner sig en sista gång, på extremt skakiga armar, en gång till - alltså har man gjort fem, BRA!
Vilar i ca 2-3 minuter, sen gör man dessa fem igen (och igen om man vill bli extra stark).
Sen dagen efter så kanske man nöjer sig med att göra 5*2 utan att öka alltså.
Efter ytterligare någon dag så kör man då 6*2.
Jag tror att man kan öka med minst två armhävningar i veckan, men vi ska inte hetsa så två är bra och fler än det är skit bra!
Så tycker jag allt att man kan göra armhävningar ca fem dagar i veckan, det har ALLA tid med.
Sen kör vi så här i ett par veckor framöver och ser hur starka/snygga vi blir helt enkelt.


Så, vilka är med!?
På tisdagar redovisar vi våra resultat- undertecknat som Barbro, Ylva, Anita eller vad som.


Tack för alla tips på bra frukostar! Kul!  
Nu har iaf jag gjort dagens armhävningar plus massor andra övningar och nu ska Selma och jag ut och gå i det inte så fina vädret. Vi ska gå till Wwwillys och inhandla grejer till morgondagens frukost.

17 kommentarer:

  1. Jamen jag är väl också med då...:)

    SvaraRadera
  2. Challenge accepted ;)
    Skriv på din status på fb och påminn om armhävningarna också. Du är ju coach nu =)

    SvaraRadera
  3. Jag ä inte nyförlöst men gammal knähävare - hjälper verkligen inte ett skit som du säger! Jag kör på och börjar på två!

    SvaraRadera
  4. Okej armhävningar är inte "mitt bästa" så det kanske kan bli bättre. Med mina spagettiarmar gjorde jag tre försök som resulterade i 3 4 3 det måste jag ju slå helt enkelt.

    SvaraRadera
  5. Jag är med!!Ska utmana mig själv ikväll och se hur många jag orkar..(typ kanske 1)

    SvaraRadera
  6. Okej, jag är på. Jag har nog aldrig klarat av att göra 1 armhävning i hela mitt liv. Därför försöker jag aldrig.
    Men detta kan fasen va nåt bra att bita i!

    NU KÖR VI!

    SvaraRadera
  7. Jahaaa.. får höggravida vara med! :D Men dåså.. jag e med sen när jag kan! Gjorde armhävningar idag men blir inga riktiga just nu, stramar lite för mycket i magen då.. Jag fortsätter läsa din blogg så länge och blir peppad! :)

    SvaraRadera
  8. Weehooo! Fan vad kul hörrni! Vad glad jag blir :)
    Tisdag som gäller nu då!

    Ha Ha Minna! Jag visste allt att du låg och härva med armhävningar trots att du snart ska föda. GRYMT! :) Och att du inte gör riktiga förstår jag! Känns ju som att någon gör tusen nålar på ens mage då ju. Så är det säkert inte så bra heller. Kul att du blir peppad iaf! :)

    SvaraRadera
  9. Hej, jag heter Charlotte och jag vill också vara med :)
    Jag bestämde mig nu när Simon och jag hade armhävnings-tävling. Han gjorde 60 jag gjorde 1... EN!!!
    På tisdag, då jävlar!

    SvaraRadera
  10. Jennifer tipsade om denna utmaning, jag vill också vara med! :) 4 armhävningar är allt jag klarar just nu, kan ju bara bli bättre!

    SvaraRadera
  11. Ååh! Kulkulkul! Välkomna :P

    SvaraRadera
  12. Men jag vill oxå vara med ju! Och jag heter Emma. =)
    Kul, kul med en riktig utmaning!
    Bäst att jag gör några då.

    SvaraRadera
  13. Skit bra! Imorgon smäller det! :)

    SvaraRadera
  14. Ja ska försöka mej på't men är dyngförkyld just nu så ja vågar inte riktigt .. Är fem ändå ett minimum som man böööör klara??!? Kraaam

    SvaraRadera
  15. Weee fint L8! Bara att rapportera när du känner dig kry. Finns inget som helst minimum :)
    Kraaaaam!

    SvaraRadera
  16. Jag vill också vara med :)Det här blir en utmaning för mig som heter duga för jag AVSKYR armhävningar med än något annat. Mest för att jag är så jävla svag. NU KÖR VI!

    SvaraRadera