torsdag 17 februari 2011

pms uppdateringen

Jag kom på att jag skrev att jag skulle berätta det här med att jag har sökt för min sjukliga pms.
I februari 2009 sökte jag allra första gången. Då fick jag antidepressiva utskrivet. Läste lite om skiten och kände noooo! Jag är livrädd för att bli helt avtrubbad.
Jag blev ordinerad att ta dom i två veckor och sen hålla upp i två veckor, sen fortsätta så forever. Jag hängde upp mig på att man faktiskt inte "ska" börja och sluta med antidepp hela tiden, vilket det i detta fall verkligen skulle bli som. 
Men dom vet ju egentligen bäst eller? 
Aja, jag gjorde det aldrig och månaden efter blev jag gravid, och blev väääärldens snällaste och mesigaste människa, på riktigt. Jag kunde inte bli arg, inte ens dom gångerna som jag verkligen borde ha blivit det.
I december 2009 så kom Selma ut. 
Och när kom min pms tillbaka? Jag vet inte, va det när jag ammade eller när jag hade slutat, typ juni 2009 då kanske. Det står säkert i bloggen någonstans men jag orkar inte kolla, skit samma, nu är den tillbaka, värre än någonsin! Vadå inte kunna bli arg!? Nu vaknar jag ju för fan helt vansinnig vissa dagar så jag har sökt för det nu igen. 
Läkaren tyckte återigen att jag skulle testa antidepp, men jag ville gärna testa allt annat först och jag fick som jag ville såklart. 
Jag har ju som ni vet en kopparspiral, helt betydelselös för hormoner och så, men jävligt bra om man inte vill ha bebisar. Men nu vettni, ska jag köra med dubbelt skydd. 
Jag ska även börja käka p-piller.
Ingen pms (förhoppningsvis) och verkligen inga bebisar alltså, perfekt!
Så snart kanske ni slipper mina bittra inlägg, ha ha!   


Nu måste jag sova, tvättid imorgon 06:00... Hittade nämligen min tvättstuga idag efter fyra veckor, så jag har lite tvätt som ni nog förstår. Brukar tvätta två maskiner om dagen så jag ligger alltså ca 50 maskiner efter. Jag har till och med behövt gå in på mina 10 år gamla stringtrosor, not so hot and NOT so bekvämt. 
Och det här med hur man inte hittar sin tvättstuga på fyra veckor tar vi en annan dag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar