söndag 20 februari 2011

Mina barn är dom bästa barnen

Leon fixade födelsedagsfika på sin egen födelsedag.
Men det var inte det enda han gjorde. Han städade, inte bara på sitt rum alltså, han gick ut med massa sopor och så gick han till affären.

Nora bakade helt fantastiskt goda muffins, både igår och idag.
Och Selma var självklart med i köket...

Nora dammsög i varenda rum och Selma sprang i vägen i varenda rum. 

Och vad fan gjorde jag inför kalaset då!?
Jo, jag har lyfte upp Selma, satte ner henne, lyfte upp henne, satte ner henne,
försökt duscha, plockade, plockade, plockade, plockade, plockade,
lyfte upp Selma, satte ner henne, lyfte upp henne, satte ner henne, drog ett streck med kajalen, 
lyfte upp Selma, satte ner henne, lyfte upp henne, satte ner henne, och så lite mascara.
Ostressad!? Nä, inte ett dugg faktiskt...

Idag gick Nora och Leon upp med Korven.
Jag försökte protestera men Nora envisades och sa:
"Sov nu! Du var uppe så sent igår".
Ha ha söööt! Jag var dock bara uppe till tolv. 
Men jag rävsov i ca 1 ½ timma och kom upp till ett skinande rent kök, som såg förjävligt ut då jag gick och lade mig.
Selma hade fått ny blöja, kläder för dagen och självklart sin stadiga grötfrukost.
Nora var den som hade fixat allt, men när hon styrde i köket så var det Leon som hade hand om Korven (order från Nora). Vilket inte är det lättaste när man försöker titta på tv.


Ni tre är dom bästa jag vet.




6 kommentarer:

  1. Va härligt!
    Har två busungar ganska tätt och tänkt att; aldrig mer! Men när jag läser ditt inlägg så blir man ju lite sugen på en till om ett par år...

    SvaraRadera
  2. Det där är ett starkt bevis på att allt tjat och gnäll som man (som mamma ofta får göra...) verkligen betalar sig.
    Du ska verkligen vara stolt över att du har så fina barn. <3
    Men vad kan det annars bli med en sån bra mamma!
    Kram kram Helena

    SvaraRadera
  3. Åh vad gulliga!!!!!

    SvaraRadera
  4. Ja, dom är bäst! :)
    Jo, nu börjar an få igen för allt man kämpat för.
    What goes around comes around :P

    SvaraRadera
  5. Vilka söta..Önskar att mina ska bli stora snart. O Leon har likadan tröja som Jamal, Levi´s is tha shit, 50 kr på lager 157..haha. I västervik finns det grejer!!

    SvaraRadera
  6. Aaa, dom är söta :P Dina blir nog stora snart, snabbare än du tror :)
    Haha, yes, var faktiskt där för första gången på evigheter nu i helgen.

    SvaraRadera