tisdag 18 januari 2011

Kaffeee!

Tänk er att vakna med ett sådant sjukt koffeinbegär och upptäcka att kaffefiltrena är slut, helt slut!
Långt till affären, ingen bil och inget körkort heller för den delen. Man är för trött för att kunna sminka sig och kamma håret eftersom man inte har druckit kaffe. Alltså för ful för att gå hela vägen till affären och framförallt för ful för att gå runt inne i affären. 
Man börjar nästan tjuta och blir helt kallsvettig, eller så var det för mig i morse iaf.
Sedan jag slutade röka så har jag skaffat ett starkt koffeinberoende, istället för den underbara morgonciggen så är det numera det underbara morgonkaffet.
Aja, det jag ville komma till var att tvättlappar, inte våtservetter alltså, utan vanliga torra tvättlappar fungerar skit bra! 
Kaffet blev inte as gott, men helt ok och inget sump i, bättre än toapapper tänker jag. 




Nu sitter jag här och njuter av min andra mugg tvättlappskaffe och kollar nyhetsmorgon, själv, alltså utan att behöva resa mig från soffan mellan varje klunk kaffe.
Leon har åkt till skolan, Korven sover och det gör Snora med, för hon är en sjukling.

3 kommentarer:

  1. jag brukar köra utan filter helt..haha..bara slänga i skiten o sätta på...inte så gott men när nöden kräver det så;)

    SvaraRadera
  2. allltså då menade jag bara när jag inte har några filter...haha inte att jag kör utan filter ofta;)

    SvaraRadera