torsdag 20 januari 2011

Jag bor med ett gäng veklingar

Här är en som har legat så här med feber sedan i måndags. Idag har febern försvunnit under dagen och det märks tydligt att hon har varit hemma alldeles för länge. Hon är en rastlös retsticka som äter upp min mat, dricker upp mitt te, klipper sönder sina byxor osv.

Och den här ligger inte så här hela tiden, men hon har feber, därav trött o gnäääällig.

Den här hittade jag till min stora fasa i sängen i morse när jag vaknade.
Yes, den största veklingen av dom alla har också feber såklart.

Och det här sjuka aset som ligger framför mina fötter vart jag än står...
Om han inte sitter fastklamrad runt mitt ben alltså.

Bara Leon och jag som är fräscha helt enkelt.
Retstickan höll på och försöka vara med på våran fräschbild, så det var jävligt svårt att ta kort, ni ser hennes veka hand över Leons huvud.

Nu ska ni ju inte tro att jag hoppas på att bli sjuk, jag gjorde ju det för ett tag sen. För jag vill vara sjuk själv, inte när alla andra är sjuka, eftersom det är jag som får ta hand om alla sjuka, även om jag är sjuk.
Just nu så vill jag bara att alla ska bli friska, så jag slipper känna mig sjuk när jag är frisk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar