onsdag 26 januari 2011

Inte ok ICA Kvantum

Vi kör en "Dagens ris" känner jag, inte bara för att jag har pms nu alltså, utan för att jag är besviken.
Idag går Dagens ris till ICA Kvantum i Västervik. Tyvärr, jag som älskar Kvantum...
Men Selmas farmor och farfar var helt söta och köpte ett gäng blöjpaket och barnmatsburkar 
(exakt, jag lagar alltså inte mat två gånger om dagen varje dag, en gång räcker).
Dom tog lite olika sorter och smaker som dom tänkte att Korven skulle bli gilla.
Det här var förra veckan, slutet av januari 2011 kan man säga.
Förut när Selma skulle äta lunch (jag åt thaisoppa med kräftstjärtar, fast jag petade bort 95% av kräftorna, men jag försökte iaf äta dom) så öppnade jag denna förpackning och tyckte att den såg rätt osmaklig ut, det brukar dom faktiskt inte göra. Men den här var liksom helt grå. Nu har hon inte ätit just den här sorten innan, så jag visste inte hur den skulle se ut. Så jag tänkte att det säkert var något nytt och att potatis inte kan bli så jävla färgglatt liksom.
Jag hade redan kastat förpackningen eftersom jag gillar att förbereda saker. Så jag fick börja gräva i soptunnan. Jag tänkte först skita i att kolla datumet, för det ska man inte behöva. Men eftersom jag har lite skräck för utgånget datum så var jag tvungen. 
And hell yeah! Den hade gått ut för en månad sen!
Jag har själv jobbat i matbutik och vet att det här är inte ok.


Syns ju knappt, suddigt och spegelvänt, men längst ner till vänster står det iaf:
Bäst före 22.12.2010
 Att äta kött som är en månad gammalt känns inte helt bra, eller?
Så som plåster på såren för att min redan helt sjuka korv nästan blev matförgiftad med, så kan ni skicka ett gäng barnmatsburkar, blöjor går med bra.
Ni lär veta vad jag heter och därav även vart jag bor.
Tack på förhand!

10 kommentarer:

  1. Karin ( den feta)26 januari 2011 kl. 16:56

    Ica kompenserar nog så att ditt förtronde sakta kan gro igen!!

    SvaraRadera
  2. Jag kan säga att det är väldigt vanligt på Kvantum........
    Har 3-4 gånger hittat saker som har gått ut, med 3 månader - 1 år sen.
    Det som hade gått ut för ett år sen va rostad majs.

    SvaraRadera
  3. Ta med förpackningen nästa gång du har vägarna förbi så löser det sig! Det är svårt och hålla kolla på alla bäst före datum i en sån stor butik, tyvärr!

    SvaraRadera
  4. Jag håller med riktigt skabbigt ICA! Sist jag var där och skulle köpa pålägg till mackor, helt vanlig skinka (känns som något som går endel av va?) så drog jag ut en hel jävla hyllrad för ALLA var utgångna. Påpekade detta lite snällt för personalen och fick bara en stor suck till svar!

    Bläää! ;)

    SvaraRadera
  5. Oj, shit jag är chockad över hur mycket gammalt dom har!
    Tyvärr så kan jag inte tycka att det är ok för att butiken är stor, så stor är den ju inte...
    Nu verkar det ju inte heller ha varit en engångsföreteelse.
    Eller hur har ni det i era ICA butiker i Stockholm tjockisKarin!? ;)
    Vi får ta och gå dit tillsammans hörrni ;)

    SvaraRadera
  6. Fortfarande fet Karin27 januari 2011 kl. 11:48

    Det är krig i världen, folk svälter och här sitter du och gnäller över en soppa vars datum gått ut! Get a grip fö fan! ;)

    SvaraRadera
  7. Jäjäjä, och du klagar på att du e fet o har fettigt hår ;)
    Mitt barn kunde ha blivit matförgiftat Karin! :)
    You will understand ;P

    SvaraRadera
  8. Ha ha ha, jag klagar inte! Berättar bara sanningen om mitt liv! Tur att du är en så bra mamma så att du upptäckte det! ;)

    SvaraRadera