onsdag 15 december 2010

Vågen höll


Mmm, jag var ju lite orolig för att den där lilla bebisvågen inte skulle palla Selmas vikt idag,
men det gjorde den. Hon har tjockat på sig lite till, men inte så mycket som jag trodde (tur att hon deffade lite innan). Lite längre hade hon blivit med, som tur är. Så nu är hon inte så kort och tjock längre kom läkaren och jag fram till när vi tittade på hennes kurva.
Självklart så måste jag jämföra med Nora och Leon.
Så fram med dom gröna böckerna nu tjejer.
HÄR ser ni hur det såg ut förr gången, vid 10 månaderskollen.




 
Nora
(Vet inte varför det står 11½ månad, när hon var 1 år och 4 dagar)




Leon 1 år



Selma 1 år

 Leon och Selma är rätt lika när det gäller tjocklek och huvudomfång.

4 kommentarer:

  1. Min lilla tjej vägde 8105 gr och var 75,5 cm lång vid 1 års kontrollen... huvudet vet jag inte...

    SvaraRadera
  2. Tilde slår ju inte Selma såklart :)
    10030 gram och 77 cm

    SvaraRadera
  3. Selmas grannkompis 8710gr och 71cm. Å andra sidan låg hon inte still när de mätte längden, bara 1cm längre på 2mån. Så mycket kortare än Selma är hon väl inte?
    Varför låter dom inte barnen stå upp och bli mätta när de är så stora?

    Btw, nu är vi friska igen! :)

    SvaraRadera
  4. Hihi, kulkul! Liisa, sicken liten plutt, söööt :) Men det känns som Tilde gjort ett litet ryck iaf :)
    Grannen, ställ Lykke mot väggen och kolla! :)
    Dom kan allt slita i deras ben lite till tycker jag :)
    Yes! Då kan vi ses snart ju!

    SvaraRadera