söndag 28 november 2010

Höll vi tiden igår?

Som ni vet så överskattade Daniel sig själv lite igår.
Runt kl 17:30 bad jag honom ringa sina föräldrar för att meddela om att vi nog skulle bli lite sena.
Han ringde och sa att vi skulle bli lite sena för att: Selma sov (!?)
Sanningen var ju för att han var mitt uppe i sin bakning.
Vi blev som förväntat sena, typ en halvtimma.
Jag vägrade hjälpa till med baket i en så tidspressat situation.
Istället så stod jag och väntade på att han skulle glömma pensla bullarna.
Jag lät honom stoppa in bullarna, knäppte en bild på den fantastiskt nöjda killen, sen frågade jag om han inte skulle sätta i russin och pensla bullarna.
Självklart så tog jag en bild även när jag berättat det, men den får ni tyvärr inte se.
Men här kommer lite andra bilden från gårdagen.


Den nöjda killen

Leon kom hem från sin fotbollscup.
Han såg inte så glad ut men jag tror att han var bäst, som vanligt.

Ok, lite hjälpte jag till

Klockan 17:55 (18:00 skulle vi vara på middagen) i med russin...

Mamma och Birger fick snällt sätta sig med lite glögg och vänta.
Mamma tyckte att vår lampa var lite väl stark, men det kanske ni ser på hennes 
ansiktsuttryck och kroppsspråk.

Det här vet jag inte vad det är för en min.



Mormor och Selma, hos Selmas farmor och farfar

Efter massor av god mat och efterrätt så fortsatte vi att äta chips och grejer i soffan.
Vi kollade även varandras blodtryck

Spänningen var olidlig

Jag försökte söva korven som gillar sin egen säng mest av allt.
Till sist gav hon upp


Leon däremot kan somna var som helst och hur som helst

Nora med, inga problem


Mamma och Birger gick inte och lade sig på middagen alltså, utan det här är hos oss i morse.
Här ligger dom helt ovetandes om vad det är för väder ute.

Man kan säga att det har snöat hela natten, vi fick knappt upp dörren...

Typ insnöade

Birger fick skotta sig fram till bilen, som han fick skotta fram.
Sen kunde dom åka sina 3 mil hem.
Men innan dom drog så åt vi massa god frukost såklart.


3 kommentarer: