torsdag 28 oktober 2010

Sjukhushäng och lite stress

Igår hängde vi ett par timmar på sjukhuset igen.
Nora var hos ögondoktorn och fick droppar i ögonen.
Hennes ögon kan vara rätt svarta emellanåt, men igår var dom kolsvarta!

Man blir sjukt ljuskänslig av dropparna, därav solbrillorna, därav coolheten.


När vi var färdiga på sjukhuset så regnade det, ingen ville alltså gå hem.
Vi bestämde att vi skulle ta en buss. Det finns 3 stadsbussar i Västervik, nr 1, nr 2 och nr 8.
Jag har inte så stor koll på vilken som går vart.
Men när jag stod och kollade på tabellen så såg jag att det skulle gå en inom fem minuter.
Efter 2 minuter kommer det en buss och vi hoppar på. 
Efter halva vägen märker vi att det är fel buss...
Nora blir vansinnig, hon blir svettig, åksjuk osv. Jag kunde bara skratta, 
för att jag är så jävla så lost. 
Jag går till och med vilse i Västervik (och i Ankarsrum med).
Den här bussen åkte helt fel kan man säga. 
Busschauffören var snäll och gasade på lite så att vi skulle hinna byta till den rätta bussen vid en hållplats. 
Efter 45 minuter på stadsbussen hade Nora fått nog. När vi kom till hållplatsen bestämde hon sig för att gå hem i pissvädret, själv. 
Jag hade faktiskt liiite bråttom för jag skulle och jobba, så jag hade aldrig hunnit gå hem.
Jag, Leon och Selma stod där i regnet och tittade när Nora gick hem med bestämda steg, åt fel håll! 
Vi väntade på den rätta bussen och klockan var 15:55, jag började jobba 16:15, jag erkänner, jag var lite svettig faktiskt.
Under tiden hade jag terrormessat Daniel och bönat om han kan komma och hämta oss, vilket han självklart gjorde, när han hade slutat jobbet, 16:00. 
Jag hade planerat allt så fint och harmoniskt, 
att jag skulle hem och laga mat, dricka lite kaffe och byta om osv.
Det blev: in i bilen, hem, ut ur bilen, hämta jobbkläder, in i bilen, ut ur bilen, försöka plocka upp Nora som totalvägrar, in i bilen, till jobbet. Klockan 16:08 var jag på jobbet, perfekt!

Det är inte många som tror det, men jag är rätt bra på att stressa ibland faktiskt.
 


5 kommentarer:

  1. Känns som att vi oxå hamnade på fel buss en gång när jag va och hälsade på...eller?? :)

    SvaraRadera
  2. jag kommer ihåg dessa jävla droppar... det gjorde så jäkla ont i ögonen... fy var jag svär.. men det är för att förklara hur fruktansvärt ont det gjorde... värsta skräcken...

    SvaraRadera
  3. Jaaao, vi kan ha hamnat fel Linda :P
    Ja, det gör skit ont när dom droppar i och av dagsljuset. Så därför tog jag med ett par brillor :)

    SvaraRadera
  4. Heej !

    Det är carro som nora sov hos när vi hälsade på hos dig på statojil..

    Jag undrar om nora skulle vilja/få sova med mig och Amanda Eriksson från söndag till måndag nu i helgen ?

    du kan be Nora ringa mig när du ser detta 0767711687. :)

    SvaraRadera
  5. ok men jag ringer till dig efter skolan. När slutar du?

    SvaraRadera