måndag 27 september 2010

Nu kan jag förstå om ni kanske tror att jag har jobbat ihjäl mig i helgen, men det har jag inte.
Jag har faktiskt bara jobbat 8 timmar, sammanlagt, ha ha!
Och då kan man ju fråga sig varför jag inte har bloggat, när jag så fint skyllde på "jobbhelg".
Jo, det är som så att jag har slappat, innan och efter jobbet.
Jag har ett väldigt krävande jobb så det gäller att förbereda sig både fysiskt och psykiskt.
Fysiskt för att man står upp hela tiden, även när eller snarare om man äter.
Gå på toaletten får man göra innan man går till jobbet och när man kommer hem.
Psykiskt för att man vet aldrig vad man kommer få för kommentarer.
Det här veckan har jag tex både varit ful, enligt en halvblind snubbe
medan jag enligt en annan nisse hade en "jävligt hot body", han var säkert med halvblind, ha ha! 

Nu sitter jag här med förfrusna fingrar och funderar på vad jag ska göra medan Selma sover sin första tupplur i ca 2 timmar.
Om jag ska sortera alla våra 14 000 bilder på datorn (det är så många, på riktigt).
Eller sy ett draperi som jag började med igår. Eller om jag ska städa.
Jag har blivit lite knäppare än sist angående det här med städningen...
Jag fick nämligen tag på en flaska klorin i helgen, så nu har jag hällt det i alla avlopp och brunnar i hela huset.
(Miljöpartiet fick min röst, jag känner att dom får nöja sig med det).
Så har jag hittat en flaska handsprit, sen den där svinpesten som härjade i vintras.
Så nu tvättar jag handfaten och toaletterna först med rengöringsmedel, sen med sprit. 
Rent ska det bli!

2 kommentarer:

  1. Du e lite sjuk faktiskt...kanske ska söka för städmanin??? ELLER så kan du få komma hem till mig och städa...för jag orkar inte :)

    SvaraRadera
  2. 3:a i gamla enskede söker städerska - utbyte: barnvakt av världens bästa selma =)

    SvaraRadera