måndag 20 september 2010


Nora fixar fisken

Nora har haft hemkunskapsläxa.
Till en början så hade vi väldigt svårt att komma överens om vilken dag vi skulle
vilja äta denna fiskgryta. Mitt i veckan så har man ju ofta planerat in middagen rätt bra.
På fredags och lördagskvällen är det ju inte direkt så att man känner för att käka fiskgryta.
Så vi slog till på en lördagslunch.
Johanna och jag tog en fika på stan och när vi kom hem så var det tänkt att vi
då skulle få den här fiskgrytan serverad.
När vi kom hem var Nora i affären och inhandlade ingredienserna...
Hon som blir vansinnig om inte jag står vid spisen när hon kommer hem från skolan,
hade alltså inte ens börjat än.


Läxan var att göra den här fiskgrytan, själv.
Hon började med att
hacka purjolök i ca 15min, men den blev väldigt fint hackad.

Rör runt i grytan och knappar på spisen, samtidigt.

Ops

Ooops igen

Här ser ni den finhackade purjolöken och lite annat.

Man ska hinna duka medan maten står på spisen.

Ser mycket välkomnande ut.

Dagens lunch

Det smakade toppen.
Sådana här läxor gillar vi, mer av dom tack!

Tack för en supergod lunch Nora!

Jag och Johanna hjälpte inte till egentligen, utan vi var bara väldigt hungriga.

3 kommentarer:

  1. Bra gjort Nora!! Det är exakt samma recept som jag fick i hemkunskapsläxa för typ femton år sen, haha! Mamma lagar den fortfarande ibland...Kram

    SvaraRadera
  2. Bra gjort Nora. Längtar till grabbarna får sådanna läxor, nåt man förstår sig på liksom. Inte mattepedagogik

    SvaraRadera
  3. Aaaa, hon är väldigt duktig :)
    Hahaha, Daniel sa det med Pernilla :D
    Vilken fantasi dom har på Ludde då! :P

    SvaraRadera