lördag 17 april 2010

Det är skit synd om mig..

Daniel är nämligen dödssjuk..
(maginfluensa)

Ni måste hjälpa mig!
Jag och Daniel är inte riiiiktigt överens angående hur man räknar antalet på hur många gånger man spytt.
Jag är en rutinerad spyerska, jag kräks jämt när alkoholhaltiga drycker är med i bilden. Samt under mycket långa perioder då jag varit gravid. Jag känner att det här är lite mitt ämne.
Jag räknar alltså antalet spyor så här: När man tex får springa in på toaletten, gör det man ska, alltså hulkar ett par gånger, då det som ska upp kommer upp. Man spolar och går ut från toaletten, som 1 gång.
Daniel kommer ut från toaletten efter 5 minuter och säger "Nu har jag spytt 3 gånger". Noooo, säger jag då.
Ojojoj, vad många gånger jag skulle ha spytt när jag och Emma var i Grekland tex. Då fick jag springa in på toan 15 gånger och jag kräktes varje gång och varje gång så kom det i snitt ca 3-5 omgångar/hulkningar/lass, ja ni fattar. Ska jag då säga "jag har spytt 50 gånger inatt"!?
Jag tycker ju självklart att jag har rätt
och Daniel tycker ju självklart att han har rätt..

Vem har rätt!?

11 kommentarer:

  1. haha ja duvet vad jag tycker - varje hulkning är en spya men vad vet jag - jag hatar att spy och vet knappt hur man gör

    SvaraRadera
  2. för övrigt sprang du inte till toan varje gång, efter ett antal omgångar hamnade det på golvet istället :D

    SvaraRadera
  3. Ja efter graviditeten så har man ju fått rutin på det där med att spy, du har självklart rätt Jennie...

    SvaraRadera
  4. DU har rätt!!

    Man spyr en omgång när man är på toaletten, oavsett hur många spyor det faktiskt kommer!

    SvaraRadera
  5. DU har rätt. Jag är oxå en ganska rutinerad spyerska. Så en "omgång"-spya = 1 spya.

    SvaraRadera
  6. du har rätt jempa, det är daniel och helen som räknar sådär då, men jag antar att de inte är proffsiga spyerskor som du och jag, haha :)

    SvaraRadera
  7. TACK! :)
    Min slutsats är: Det är bara orutinerade människor som vill få det att låta som att dom har spytt fler gånger än vad dom egentligen har!
    Vi rutinerade behöver inte det. :)

    SvaraRadera
  8. Jag räknar precis som Daniel! hahahaha
    men de visste du juhe ;)

    SvaraRadera
  9. Ja, Helle, det visste jag, för du är en orutti :)

    SvaraRadera
  10. Mycket obehagligt inlägg.

    SvaraRadera