torsdag 29 april 2010

Daniel jobbar, renoverar, renoverar, renoverar, trixar och fixar med diverse saker som behövs till renoveringen. Vi är typ särbo just nu. Han tillbringar så gott som all sin lediga och vakna tid i huset och jag i lägenheten.

Jag städar, lagar mat (frukost, middag, kvällsmat), matar barn, plockar bort mat, diskar, diskar, diskar eller ja diskmaskinen diskar det mesta men det är ju jag som gör att den kan diska liksom. Byter blöjor gör jag med, massor gånger. Tjatar lite och kollar över läxor. Packar gympapåsar, tar fram rena kläder (jag vet att dom kan själva med det ser ut som skit här och inget ligger där det ska, helt fruktansvärt). Tvättar gör jag just nu med. Det är faktiskt första gången jag är i tvättstugan sedan Selma föddes, lite bortskämd måste man ju få vara när man burit omkring och tryckt ut en bebis ju!
Packar och dricker ett glas vin gör jag just nu med (vinglasen är nerpackade..)

Bara så ni vet, ifall ni undrade vad jag gör hela dagarna på all min lediga tid.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar