fredag 19 mars 2010

Sniken kärring!

Förut när jag skulle in i affären lite fort för att köpa 3 saker så hamnade jag självklart i fel kö..
Jag hade precis varit och tränat och solat alltså helt svettig. Lite stressad för att mina tuttar nästan exploderade av mjölk, Selma började bli hungrig där hemma och jag var skit hungrig!
Jag hör hur en äldre dam längs bak i kön sprudlar av glädje över att vara pensionär.
-Åååh så skönt det är att vara pensionär, inga tider att passa, jag kan stå här heeela dagen. Och blablablablaaa!
Mmm, säkert jätte skönt, tänkte jag lite bittert..
I högtalarna ropar de ut om extra personal till kassa 4. Jag tittar mig omkring lite och undrar vilken kassa som är just kassa 4, jag ser den inte så jag skiter i det.
Jag ser hur en kassörska kommer för att öppna kassa 4, tydligen precis bredvid den kassan jag befann mig i.
Jag tänker tanken men hinner inte mer fören den, sprudlande damen som hade all tid i världen, kastar upp sina saker på bandet och säger:
-Jag har bara det här.
Eeh, jaha!? Det skiter väl jag i din snikna kärringjävel!
Hade jag sagt om jag hade haft pms men det hade jag inte, så nu fick hon "bara" onda ögat.

2 kommentarer:

  1. haha jag hamna ALLTID i fel kö, en förbannelse av något slag tror jag. Och ofta tanter jämt tycker att de har "rätt" att gå före och käftar man emot får man höra något om - att de var bättre förr. Eller - dagens ungdom. Ja det skule kanske iofs va trevligt att bli kallad...ungdom alltså. kram på sej

    SvaraRadera
  2. Hihi, du är en ungdom :P

    SvaraRadera