torsdag 18 februari 2010

Det här med att duscha..


Ååh, nu längtar jag faktiskt till sommaren så att vi kan få ta med oss dessa snygga barn och gå och bada! Eller jag nöjer mig med att få lite sol på mig. Jag gillar inte att bli blöt.. Ne, det är faktiskt riktigt jobbigt. Då kan man ju undra om jag ens brukar tvätta mig!? Jo men jag duschar faktiskt rätt ofta, oftare än vad jag vill iaf, typ varje dag.. Vad är det då som gör att det är så jävla jobbigt!?
När det gäller att bada så tycker jag att det oftast är för kallt.
När det gäller duscha så gör det ont på huden faktiskt. Eftersom jag är en slags mjölkko för tillfället så gör det även sjukt ont när den där jävla duschstrålen träffar mina bröstvårtor!
Nu till det jobbigaste med hela duschningen, att gå UT ur duschen!!! Det är svinkallt, det bara rinner vatten om håret, det fastnar långa hårstrån överallt. Man torkar och torkar, så till sist blir man svettig istället. Då ska man börja och smörja in heeela kroppen med diverse olika krämer och oljor. Sen ska man korva på sig kläder på en fuktig kropp..
Man är väldigt ful som nyduschad också (det gäller nog alla men om du känner att du är snygg som nyduschad så maila gärna en bild, skulle vara kul att få se) . Efter alla ansiktskrämer ska man försöka sminka det där kladdiga, svettiga ansiktet.. Wäää!
Den här proceduren tar, utan att överdriva ca 3 timmar för mig.
Så, nu vet ni varför jag jämt är sen med!

Jag är Jennie Hellström, Segens flickvän, och jag är fan inte snabb!

4 kommentarer:

  1. Åhh duscha som är det bästa som finns!! Varmt och det måste vara bra tryck i strålen också, annars förvinner inte smutsen. Dock kan jag hålla med om hårstråna, det är inte bra.

    SvaraRadera
  2. Systra mi. Jag gört på max 20 minuter (utan smink då) - hör av dig om du vill veta hur man effektiviserar processen :)

    SvaraRadera
  3. Jamen det är ju för att du inte tvättar dig ordentligt systeryster, så jag tackar nej till dom till de tipsen :D
    Ja, det är jätte varmt och skönt i duschen Johanna men SVIN kallt att gå ut ur den..

    SvaraRadera
  4. hm, när för jag är snabb - men lika ren som du blir jag!

    SvaraRadera