söndag 14 februari 2010

Alla hjärtans dag



Den här söta rosbusken fick Daniel och jag av hans mamma och pappa, som en liten alla hjärtans dag blomma i förskott, när de var här på middag i torsdags.
Både jag och Daniel tycker att alla hjärtans dag är lite överskattat. Så därför firar vi inte den dagen på något speciellt sätt.
Men eftersom Daniel är en sann romantiker, kunde han inte låta bli att låta mig få sova till kl 11:00 idag, komma med det här handgjorda kortet och den här underbara buketten med rosor.



Happy valentine´s day!

Ja, ibland önskar jag att jag bodde i USA eller något annat engelsktalande land.
För hur töntig blir inte denna fras på svenska: "Grattis på alla hjärtans dag"!? Eller:
"Glad alla hjärtans dag".. Äh, båda låter lika töntigt!
Eller om någon varit med om något tråkigt
"Jag beklagar sorgen" låter med jävligt töntigt..
"I´m sorry" låter mycket bättre.
Svengelska är riktigt bra annars!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar