måndag 17 september 2012

Hemma med sjukt barn - servat min stand in - sönderstädad- välbehövlig kaffepaus med kollegor

Selma är sjuuuk, igen! Känns som jag alltid skriver så. Jao, jao och det var tydligen min tur att vara hemma med henne denna gång med, men imorgon går jag till jobbet.
Min Lina ni vet. Som jobbat som butikschef på Make up store i Jönköping har hoppat in lite som min kollega på skönhet nu sista veckorna när bäste Mona blev nedslagen av ett virus.
Imorse vid 09:00 ringde Linus-Ida minst sagt i lite panik. Hon bor på en gård nära Hjorted.
Hon frågade om jag skulle jobba. Nae, men du ska va? 10-18 va!? Och, yes, det skulle hon. Mitt pass.
Hon hade ett litet problem bara. Hon hade helt nyvaken kört sin kille till Hjorted som sen åkte vidare till sitt jobb.
Till sin stora skräck upptäcker hon att hon är utlåst och ful, när hon ska vara i Västervik och jobba inom en timma. Hon kom dirr till mig, piffade sig och jag rotade fram lite kläder åt henne, som jag växt ur... Lite kaffe och smörgås såg ja till att hon fick i sig med.



Sen kom hon även hit på sin lunch. Och precis då kom även Monert på en kaffe.
Exakt här sov sjuklingen ifråga så jag passade på att rensa avloppen på toaletten och höll på att kräks. Så den här kaffepausen kom jävligt lägligt.


Ibland är det jävligt möjs att bo centralt.

Varför blir barn skitjobbiga när dom fått typ Alvedon!? Selma har tagit knäcken på mig här hemma idag. Och på stackars Nora med, som ville stanna lite extra här denna veckan. Jag känner personligen att jag borde få typ dubbelt betalt för den här dagen.

Hör ni det Färsäkringskassan!?

DET KÄNNS SOM JAG HAR VÅRDAT MITT SJUKA BARN I MINST 50 TIMMAR IDAG!

22:55 - Gonatt

- Posted from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar