söndag 5 februari 2012

En gång bloggare alltid bloggare?...

Amen så är det nog.
Nu är det ju ett par veckor sedan jag bloggade. Det är för att jag vissa dagar bara kräks på allt vad bloggar heter, medan jag som nu känner mig svinsugen! Svinsugen för att? 
Ah, jag vet inte. Jag har ju inte ens något speciellt att skryta om.
Man måste ju kanske inte uppdatera sin blogg varje, varje dag. Fast då blir den lätt tråkig...
Jag vill inte ha en tråkig blogg som uppdateras typ en gång i veckan. Vissa veckor kanske jag bara skulle ha tid/lust med det... Jag kanske bara borde börja skriva dagbok istället. För då kan jag ju faktiskt skriva precis allt som gömmer sig i min hjärna. Jag och Laura Palmer - top secret! 
Fast då går jag ju miste om er... Och faktiskt, så är det som så att det är er jag behöver just nu.


JAG HAR NÄMLIGEN BLIVIT SKITFET!!! 

Gaaah! Jag dör! Jag har till och med sjunkit in i det där fettotänket 
"Åååhåååå, jag är så fet så jag måste nog äta lite choklaaad, bara för jag är så feeeet" eller 
"Klart jag kan äta en pizza, jag är ju redan så fet" eller 
"Ok, sista onyttiga dagen idag, sen fan ska jag bli hälsosam och smal"
Det är ett förjävla farligt tänk det där... Man fastnar och det är skitsvårt att ta sig ur det.
Nu är jag helt medveten om att jag (ännu) inte är skitskitfet, men lite mullig, förslappad, otränad eller whatever och jag trivs inte. 
Det är min kropp och den vill jag trivas i.
Och jag vet ju att jag med bloggeriet lyckats förut. Skriver jag tex att jag ska ut och springa, så måste jag göra det. 
Det är nämligen lite som att jag "lovar" er (mest mig själv) att jag ska göra det. 
Och jag håller alltid vad jag lovar, även när det gäller löften till mig själv. 

Jäjä, vilket svammel. Och det värsta är att jag skulle kunna svamla vidare hur mycket som helst just nu känner jag. 
Som tex om jag ska ha en viss kategori på min blogg. 
Skriva om bara mat och träning, eller bara om smink, eller bara om mina barn, eller bara om mig själv och lägga ut miljoner posebilder, eller kanske göra en total makeover och göra hela min blogg fluffigt rosa med massor sprudlande söta hjärtan. Och texten ska handla om min resa på mina rosa och ännu fluffigare moln.
Yeah, alla verkar ha det så, så why not!?

Konstigt och osammanhängande skriver jag med, men kan inte ens korrigera mig själv - skulle kanske se bättre ut i en dagbok ändå. En rosa dagbok, tssss.


Under tiden jag gjort detta lilla inlägg har jag ätit: Ca 50g Japp och 50g Marabou mjölkchoklad typ 500kcal - För att: Jag är sjuk, tycker skitsynd om mig själv och kan inte (börja) träna, mmmhmm tjockistänk var det ja, mmm aaah - lovely...

2 kommentarer:

  1. Jag älskar du är tillbaka i bloggvärlden hur schmoffsig du än är :) nu jävlar kör vi! När förkylningar är borta och så alltså...

    SvaraRadera