onsdag 27 april 2011

Jag är sämst på allt utom på att jobba just nu

Jo, men så är det... Sämsta mamman, sämst på att städa, sämst på att diska. Idag var jag tvungen att köpa nya strumpor till hela familjen för att jag även är sämst på att tvätta... Sämst på att gå och lägga mig tidigt, sämst på att gå upp i tid, sämst på att handla, sämst på att äta var tredje timma, sämst på att planera osv, osv. Well, jag blir ju rik iaf och därav lycklig och en fantastisk mamma och människa, eller? 
Hur som helst så kommer jag ha ett jobb som jag trivs med, och det är det jag försöker tänka på nu.
Jag har inte ens startat datorn sedan i söndags morse. Jag har inte hunnit/prioriterat/orkat. Nu gjorde jag det för jag var tvungen att betala räkningar.
Det är ju inte så att jag jobbar tio timmar om dagen alltså, men 4-8 timmar och stressa från det ena jobbet till det andra ni vet. Den här veckan kommer jag vara ledig på söndag, sen är jag ledig nästa fredag med. Det är lite väl mycket stress för min smak just nu.  
Jag får inte riktigt ihop det med min sega hjärna kan man säga... Och samvetet är i botten såklart, påsklov och allt nu ju.

Helt oförstörd, no stress no stress <3

6 kommentarer:

  1. Du börjar alltså bli som vilken annan arbetande morsa som helst! Inget att stressa och ha dåligt samvete för! Thats life - när man inte har en stenrik karl vid sin sida :).
    7 armhävningar idag förresten wiii

    SvaraRadera
  2. Ständiga j*vla samvete man har! Jobbar oxå hela påsklovet och tycker synd om mina små som får va på fritids!Stressa inte ihjäl dig nu! Kram=)

    SvaraRadera
  3. vilken fin bild :)
    Hon va så söt och nöjd idag när jag hämtade Liljalie.... Satt lugnt vid bordet, pillade lite med några leksaker och tuggade lite på sin tröja. :)

    SvaraRadera
  4. Jag började med ett nytt jobb för ett tag sedan undrar nu hur jag ska kunna hinna det man vill hinna. Kommer hem sent går upp tidigt lagar ingen mat strö handlar och har en stor hög med tvätt.

    SvaraRadera
  5. "jag blir ju rik iaf och därav lycklig och en fantastisk mamma och människa, eller?"

    Det är iaf vad jag intalar mig själv. ;)

    SvaraRadera
  6. Söta kommentarer :) och skönt att höra att man inte är ensam!
    Elin skönt att du har lite koll på henne åt mig :)
    känns fint att vi kan skvallra till varandra :)

    SvaraRadera