söndag 20 mars 2011

Vi kan bli bättre hörrni

Har jag slutat träna!?
Njaa, men det har inte funnits någon tid för gymmet tyvärr. Eller jo, men bara max en gång i veckan i tre veckor, vilket inte är någon gång enligt mig. 
Jag går ut och går varje dag, sen försöker jag få fingrarna ur arslet och göra övningar hemma.
Och vet ni, det är så mycket bättre än inget!
När man fött barn så är det i princip heeelt omöjligt att göra ens en armhävning på tå. Man är så klen i varenda muskel så det känns helt sjukt. Nu kanske jag bara talar för mig själv här?
Eller är det någon som känner igen sig med det här med armhävningar efter man fått barn?  
Efter att Selma föddes så började jag lite försiktigt med armhävningar på knä. Nu ett år senare så kan jag göra typ 40 stycken utan problem och utan att det känns som att ger något. Armhävningar på knä känns helt värdelöst.
Upp på tå nu!
För ca tre veckor sen så hoppade jag upp på tå och började göra armhävningar, jag klarade tre... TRE! Är inte det helt sjukt eller!? Borde inte alla dessa knäarmhävningar jag gjort förberett mig bättre än så!? Nix...
Nu har jag utmanat mig själv under dessa tre veckor och jag klarar numera tretton stycken!
Jag får lite lätt träningsvärk av dom med, vilken jag icke får av meshävningarna.
Nu ska ni ju inte föreställa er att det några hetsarmhävningar jag gör, som dom som tror att dom är tuffa gör. 
Utan upp och ner, mjukt och försiktigt. 




Kom igen nu, snart sommar!
När man gör armhävningar så hjälper man fan till med hela kroppen, inte bara bröstmusklerna som många kanske tror.
Hur många fixar ni nu?
Och hur många kommer ni fixa när jag frågar igen om ett par veckor, kommer det att vara fler?
Eller ska ni fortsätta med att stå på knä och harva? Eller kanske inte ens göra några alls?
Skulle va kul om ni vågar utmana er själva, eller så kan vi gärna tävla ha ha!
Jag ska iaf fortsätta öka mitt antal.

Jag gör dom förmodligen inte perfekt, men jag är ingen instruktör vettni.
Däremot tänker jag väldigt mycket på hur jag utför övningarna, att man verkligen försöker att hålla kroppen rätt osv, väldigt viktigt!

10 kommentarer:

  1. Bra där! Just nu skulle jag inte ens på knä försöka mig på något sådant, av förklarliga själ. Men lovar att uppdatera och anta utmaningen så fort korven är ute :) Tycker förövrigt att du är grym och ser grymt duktig ut när du gör dom på bilderna :) Kram

    SvaraRadera
  2. Jag är med Jempa!! Klarade 2 nu (iofs efter 1,5 timmas träningspass plus cykling och har ju inte tjuvtränat med knähävningar). Herregud, jag skrattade nästan ihjäl mig.

    Hur kör du då för att komma upp i antal? Flera ggr/dag eller?

    Ser rätt ut i alla fall!

    SvaraRadera
  3. Ha ha Janni, jag testade, inget att rekommendera :D Tacktack och säg tll när du är redo ;P

    Fint Jessica! Jamen jag säger ju det! Folk tror att dom kan göra många men det kan dom inte :D
    Jag gör ca 4 gånger i veckan (man måste ju vila o de här du vet...) så tvingar jag mig själv att göra eeeen till varje gång :)
    Nu ikväll tänkte jag köra 2*13 men så blev det 14 första gången och 15 (!) andra gången :)

    SvaraRadera
  4. Åh herreguuu, jag klarade 2,5 typ. Rätt svag alltså. Men nu ska jag anta din utmaning.
    Skapligt fräsch du är på bilderna Jennie, rätt avis ;)

    SvaraRadera
  5. 5st slowhävningar är vad min gamla utslitna kropp klarar. Men skam den som ger sig idag satsar jag på 6st*2. ev avlider jag men men, det är priset man får betala om man vill bli en *hot mama* igen ;)
    Love from Greta

    SvaraRadera
  6. Ha ha Minna, du e! :)O du kan säkert göra ett gäng armhävningar trots magen!? :)
    Hihi Jennie, du har ju med nyss fått barn ju ;P
    Braaa Greta! :D Heja!!!

    SvaraRadera
  7. Just de JenniePH, jag hoppas du va ironisk, för jag va sjukt skabbig på korten! :D

    SvaraRadera
  8. Oj är lite i chock.. Trodde jag skulle klara 1 kanske 2 men klarade 6 st!! Finns visst LITE "muckler" i den här slitna gamla kroppen!! =)Men ska verkligen nu försöka öka detta.. Bra att du sparkar lite i röven så man kommer igång med sånt här!! =)

    SvaraRadera
  9. Åh, fan va fint!!! :)
    Kul!

    SvaraRadera