tisdag 22 februari 2011

Recension av produkterna från Familjeapoteket

Jaha, hur har det gått? Har jag duschat tillräckligt mycket för att kunna ge dessa produkter från CCS nya serie Wackra ett rättvist omdöme? 
Jo, men det har jag. Och mina händer smörjer jag in minst femton gånger om dagen, så fort jag har varit i kontakt med vatten.



Först måste jag säga att det verkligen är hur bra som helst att dom gjort produkterna bla parabenfria.
Sen är jag svag för produkter som innehåller rapsolja och liknande, det känns så naturligt på något sätt och det gillar jag.




Duschkrämen är jag jätte nöjd med. Mycket bra med pumpfaska känner jag. Då man faktiskt kan säga till sina barn att det räcker med tex två pump. Istället för att dom ska hälla hela handen full så att duschkrämen tar slut på tre dagar. Den är även väldigt svagt parfymerad, bra för mig som använder parfym varje dag och inte vill ha massor olika dofter. Ja och självklart blev jag ren av den. Den känns skonsam att tvätta sig med.
Endast 35 kr för 250 ml


Bodylotion  kändes med bra, men inte jätte bra för min hud, kanske mer för ungdomar? Men även den var svagt parfymerad, viket jag gillar som sagt. Det jag verkligen gillar med den här är att det känns som att den verkligen går in i huden, jätte fort. Man kan ta på sig kläderna direkt! Det uppskattar jag verkligen. Hatar att gå omkring och vara helt kladdig och vänta på att hudkrämen ska gå in i huden. Så ett stort plus för det alltså.   
Endast 45 kr för 250 ml


Handkräm Ååh, jag är helt beroende av att smörja in händerna. Jag har dom i vatten så himla mycket, både hemma och på jobbet. Även den här är endast lätt parfymerad. Lagom stor förpackning som alltid kan ligga i handväskan eller skötväskan. Precis som deras bodylotion så går den här in i huden jätte snabbt med, vilket nästan är ett måste när det gäller handkräm.  
Endast 35 kr för 100 ml 


Överlag så är jag nöjd med produkterna. Bra produkter till ett väldigt bra pris helt enkelt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar