fredag 25 februari 2011

I need your help

Hörrni, det är ju fredag idag. Vilket för mig och för många andra (typ alla andra) innebär att man ska/vill/måste äta något lite extra gott till middag.
Jag har ett stort problem, min fantasi har tagit slut och så är jag jävligt velig av mig. Nu käkar jag samma grej varje helg och det börjar bli lite tråkigt. Så jag tänkte om ni kanske kunde hjälpa mig?
Kan ni inte ge mig lite förslag på vad jag kan äta för mat, ja typ "helgmat" alltså.
Vad ska ni käka i helgen tex!? 
Alla på facebook är ju så sjukt duktiga på att skriva allt dom ska äta fast ingen ens har frågat dom, men nu frågar ju jag er. Jag åker och handlar runt 17 tiden, så då måste jag ha bestämt mig. 
Jag har dock lite krav...


Inte gris, ko eller fisk
Gärna Quorn eller kyckling
Gärna starkt
Gärna nyttigt, men inte ett måste
Inte kinamat
Inte Mc Donalds eller liknande
Inte kokt potatis
Inte potatisgratäng
Inte tacos
Inte pizza, varken köpt eller hemmagjord
Inte den här svingoda kycklinggratängen heller, ni som inte käkat den, gör det! 
Tillagningstid på max 1h 45 min
I skrivande stund lutar det åt Quesadillas av något slag, en rätt som jag alltså brukar äta på helgen...

5 kommentarer:

  1. Jennie, grekisk pyttipanna är very gott! Du kan säkert byta ut köttet mot quornbitar tänker jag! Googla receptet vettja! Tips från en annan fantasilös som bjudit in sig till sina föräldrar på mat ikväll för att slippa tänka på maten själv!!

    SvaraRadera
  2. Hahaha, tummen upp för dig Elin! :)
    Jag ska Googla :)

    SvaraRadera
  3. Gör egna kyckling spett som du lägger i terriaki sås , en morots tzatiki och en cous cous sallad du kryddar upp så du får den stark =) Trevlig fredag kväll

    SvaraRadera
  4. Okej Jennie, här kommer ett recept som är så pissenkenkelt men smakar som gourmet:) kycklin filé med fetaosttäcke:

    Lägg färsk eller upptina kycklingfilé i en form. Blanda en stor crème fraîche med ca 2 burkar med tärnas fetaost typ i sån där olja med lite örter, mosa ihop detta alltså till en klumpig röra och låt gärna massa olja från burken följa med, blir smaskigt då;) bred rötan över kycklinggen och skjuts in i ugnen på ca 200 grader i tja , 45 minuter eller hur lång tid det tar tills den e klar:) servera med en härlig blandsallad och klyftpotatis till. Jag lovar, alla jag bjudit detta på blir helt frälsta!! Lycka till trevlig helg

    SvaraRadera
  5. Googla Ernst julsallad med granatäpple och valnötter till den kan du ha kycklingen med fetaost i inlägget över. Sen pitabröd och hummus. Mozzarella och tomat med hallonbalsam. Lite olika tips. Puss från Värmland

    SvaraRadera