lördag 1 januari 2011

Hetsätning och nyårslöften

Igår (nyårsafton) så var jag och alla mina barn hos min syster och alla hennes barn. Tillsammans utgör vi ett sällskap på åtta personer och vi hade det väldigt trevligt, förutom att Nora var lite magsjuk.
Jag kan fan ta en liten magsjuka efter gårdagen känner jag. Jessica (systern) hade en liten ätartävling om vem som kunde gå upp mest under kvällen, alltså, äta mest.
Jessica vann, hon kom upp i +2,6kg! Jag stannade på + 1,8kg, men det räckte, känner mig helt svulstig idag ändå.
Vid tolvslaget så diskuterade vi  nyårslöften, kanske lite i sista minuten, men va fan, det är ju rätt töntigt det här med nyårslöften, fast ändå rätt bra.
förrförra året så hade Leon som löfte att inte bli sur när det var dags att gå och lägga sig, han höll det och det håller fortfarande, toppen!
Förra året hade han att han skulle bädda sin säng varje morgon, han har hållt även det, varje morgon innan skolan så har han bäddat, med enstaka undantag, även det toppen ju!
Igår kom han inte på något och jag kunde inte komma på något heller, han är redan så skötsam och exemplarisk. Han ville så gärna ha ett nyårslöfte så han skulle tänka lite och se om han kom på något.
Nora däremot är inte så mycket för det här med nyårslöften, jag kan inte komma på att hon har haft något och om hon har det så har hon inte hållit det. Jag skulle nog allt kunna komma på ett par löften åt henne om hon skulle ha problem att komma på något själv, he he.
Jaha, och jag då?
Noras förslag till mig var att jag skulle lyssna mer på henne, alltså göra som hon säger. Det tyckte hon även att Leon skulle ha som löfte, men vi tycker redan att hon domderar rätt bra här hemma ändå faktiskt, så det blev inget av med det.
Jag kom inte ihåg vad jag hade, eller om jag ens hade något löfte förra året, men det hade Leon koll på.
*Jag hade haft att jag inte skulle börja röka-check
*Och att jag inte skulle vara så sur på morgonen-check
Och så hade jag ju självklart att jag skulle gå ned i vikt, men det skrek jag väl inte ut till mina barn, utan det var nog mer en grej jag hade i mitt huvud, precis som typ alla andra har.
*Minus 30kg-check
Så jag visste inte riktigt vad jag skulle ha i år.

Snällare mamma? Nä, jag är redan jävligt snäll.

Gå ned i vikt? Mjo, typ 7kg till då.

Träna? Det gör jag redan, men vill självklart träna mer, men jag prioriterar mina barn framför träningen, eftersom jag jobbar kvällar med. På dagarna hänger jag ju med Korven ni vet.

Inte börja röka i år heller? Tråkigt av massor olika anledningar, men jag kör på det igen då.

Så mina "nyårslöften" under 2011 (ja om man nu kan ha fler).
Nr 1 är att jag ska bli fit helt enkelt, plus eller minus på vågen får musklerna avgöra.
(jag försöker lura mig själv här känner jag, jag ska gå ner 7kg till)
Mina barn får hänga med till gymmet, precis som jag och mina systrar fick göra med våran mamma. Sitta på en gammal bänk och titta på 20 kärringar i glansiga cykelbyxor och stringdräkter. Det tror jag mina barn kommer gilla.
Nr 2 Ta tag i min pms.
Den är fan tragiskt nu alltså.
Jag har pms i TVÅ veckor och är då "pms fri" i två veckor, inte ok!
Nr 3, som jag kom på nu, i skrivande stund, och som nog egentligen borde vara Nr 1, men nu orkar jag inte ändra allt men,
TA KÖRKORT!!!

Hmm, vet inte ens varför jag håller på, gillar ju inte ens nyårslöften som sagt, well, det här är saker jag tänker att jag vill, vad som sen händer om jag inte uppfyllt dom tills nästa nyår vet jag ju inte ens själv, så skit samma egentligen.
(Fan, nu lyste nog min pms igenom kanske...)


Jag saknar fortfarande en minneskortsläsare ni vet, annars hade det självklart varit med bilder också.


2 kommentarer:

  1. Vad menas med att nora var "lite magsjuk" ???!!! Jag tycker att det låter jävligt äckligt! :)

    SvaraRadera