fredag 26 november 2010

Mitt shampo är slut

Tack Selma för att du först dunkat sönder korken på min schampoflaska, 
sen ställt den uppochner, så att allt runnit ut.
Frågan är nu, hur hon tänkte här!?
Tänkte hon ens?
Fine, hon sover jätte mycket och då utvecklas ju hjärnan.
Enligt Daniel så är hon rätt smart, enligt mig är hon en liten snorunge.
Charlotte, här kommer svaret på din fråga.
Mitt barn sover ca 12 timmar på natten och ca 2 gånger 2 timmar på dagen.
Jag har frågat om det är något fel på henne på BVC men det är det tydligen inte, men jag kanske ska fråga igen.
Hur sover era bebisar? Så jag kan få jämföra lite, och så att jag vet om jag ska ta upp det här på BVC nästa gång.
Jag kan ju tillägga att hon verkar helt frisk i övrigt. Och äter? JA, det gör hon.

7 kommentarer:

  1. Ha ha, tack för (nästan) ett helt eget inlägg ;)
    Klart det inte är nåt fel på Selma. Var glad att hon sover, det är ju skitbra.
    Tilde sov ju typ 20-22 timmar/dygn tills hon var flera månader. Jag trodde det var nåt fel på henne då men alla sa bara att jag skulle vara glad! Så det var jag :)
    Tilde sover också typ 12 timmar på natten. Från 19-07
    Sen sover hon middag mellan 11.30-13.30 ungefär.

    SvaraRadera
  2. Mitt lilla barn har också alltid varit ett sovbarn, precis som Tilde i sina yngre månader.
    Nu sover Nova typ 12 timmar per natt, 19-07. Ungefär 1-2 timmar på förmiddagen och lika så på eftermiddagen.

    SvaraRadera
  3. Saga sover ungefär 11 tim, från 19-06.. sover 1-2 gånger per dag... oftast 1 pass på förmiddagen på ca 2 tim och ev 1 tim på eftermiddagen, pga att jag väcker henne då :-).. de dagar hon är på dagis sover hon 1 gång..
    Må gott!!!!

    SvaraRadera
  4. Haha varsågod Charlotte ;)
    Amen då måste jag ju faktiskt säga att Selma känns rätt normal :)
    Och , ja, klart jag är glad att hon sover bra :)

    SvaraRadera
  5. Hej! Fin blogg! Kul att läsa om er vardag! Min 8-månaders son Botvid sover ca 12 timmar (19-07) på natten och oftast runt 3 timmar på dagen uppdelat på två sov-tillfällen. Så man kan väl säga att han också sover rätt mycket! :)

    SvaraRadera
  6. Hej! Åh, tack! :)
    Amen gud så skönt att höra! Jag kommer inte ta upp det här med sömnen på bvc igen :P
    Sött namn på sonen :)

    SvaraRadera
  7. Jaha alla sovbarn kan mitt barn få umgås mer er så hon förstår att det är lite coolt och häftigt att sova mycket! Hon sov nästan hela dygn hela sommaren (mer elr mindre iaf) men nu när hon är sex månader sover hon ok på natten vaknar en till två ggr och ofta vaknar hon sista gången vid halv 5 - 5 sisådär och min sovhjärna tycker inte att det är ok..!

    På dagen sover hon allt mellan 5 minuter en gång till 3 timmar en gång elr rent av fem minuter 20 ggr om dagen. Inte cool! ;)

    SvaraRadera