onsdag 15 september 2010

Min handyman har blivit gammal

Yes, i fredags fyllde han 29 år. Rätt gammal med andra ord.
När jag var liten och min pappa fyllde 30 år så tyckte jag att han blev en gubbe, på riktigt.
Snart är Daniel där och då är jag alltså tillsammans med en gubbe i många barns ögon.
Eftersom han nu har fyllt år så måste jag ju hylla honom lite.

Under sin födelsedagshelg så har han:

Fixat med bilen
Han byter inte bara däck här alltså, utan något mycket mer avancerat än så.
Våran bil låter nämligen som en radiostyrd bil,
vilket den tydligen inte ska.
Den är dock inte riktigt klar än.

Han har gjort smörgåstårta.
Ni ser ju, han är ju helt glad när han fixar och trixar.

Tadaaa!

Lägg märke till hur fint han har rullat in små dillkvistar i varje ostrulle.
Den var helt fantastiskt god, så vi har käkat smörgåstårta hela helgen.



På kvällen var Selmas farmor, farfar och faster här och såg till henne. Daniel och jag var nämligen ute och åt middag tillsammans och sen spelade vi
biljard med Helen och David. Daniel som kan alla (och tror att han är bäst på alla) "enmanssporter" och även har utrusning till alla, fick inte ta med sin egen kö till biljarden. Det är en ihopfällbar superduper kö (eller "ett kö" som Daniel säger).
Det gick inte så bra för Daniel, och det var ju självklart för att han inte fick ha sin egen kö.
Men vi andra tyckte ju att han var bra, fast hade han fått tagit med sin kö, så hade han varit grym...

Jag har hängt en hel del på fritidsgården i mina yngre dagar, och är därav helt ok på att spela. Den vita bollen är helt klart lättast att sätta...

David "spöket" körde en fuling och sa att han var värdelös på att spela,
vilket han verkligen inte var.


Helle som har jobbat på fritidsgård kan det här med biljard.



Så, nu får ni inte veta mer om oss och våran helg.
Men som ni förstår så har vi haft det fantastiskt trevligt.



3 kommentarer:

  1. Okej..jag tycker det e helt orättvist att du har en man som kan och vill göra smörgåstårta!!! Vilken vinstlott hörrö jempa=) go danny go danny!!! / haaaaank
    p.s hank kommer till viken i helgen, om det händer nåt kul...winga ma!!!

    SvaraRadera
  2. Hahaha, yes det gäller att välja sina offer med omsorg :D
    Fast han kan vara en bitch ibland med ska du veta ;D
    Ååh, kul! En fika borde väl hinnas iaf!
    Vi hörs via det mobila nätet då!

    SvaraRadera
  3. Trevlig kväll :)
    Nästa gång får Daniel ta med sin egen kö tycker jag. Mest för att jag tycker det är kul att han har en. :)
    Varför berättade du inte om allt kuuuuuul som hände på palladium hahaha.

    SvaraRadera