torsdag 1 juli 2010

Jag har mens, då har man den fantastiska möjligheten att testa olika mensskydd.
Libresse, har relativt nyligen kommit med tamponger (killar, Libresse har bara gjort bindor innan). Kolla nedan vilken bra tambong det här är, som inte läcker!




Det här är vad dom själva tycker om den:
  • Enkel att föra in och ut
  • Behaglig att använda
  • Expanderar och formar sig efter din kropp
  • Hygienisk och säker mot läckage
  • Luddar inte
  • Hög uppsugningsförmåga





Jag har nu testat den och jag måste säga att den är helt värdelös.

Dom är som o.b. tampongerna på 90-talet, även till utseendet.

Det här vad jag tycker om den:
  • Hårda
  • Kantiga
  • Obehaglig att använda, jag kände den hela tiden
  • Svåra att få in
  • Lätta att få ut eftersom den är överfull och läcker
  • Låg uppsugningsförmåga
  • Inte silkesmjuka
  • Formar sig inte efter vulvan (så jävla fult ord så jag var tvungen att skriva det, ni fattar vad det är hoppas jag)
Men det värsta med den är nästan det obehagligt långa snöret.
Det är alltså så långt så när man ska dra ut tampongen
så nuddar man nästan vattenytan i toaletten med handen, not cool!

O.b. har och kommer alltså alltid ha dom bästa tampongerna.
Libresse har dom bästa bindorna och ska alltså hålla sig till just bindor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar