söndag 11 juli 2010

Här är hon!
Selma, Jennie, Doris, Polly

Polly: För Nora och Leon ville det. Det var nära att hon blev en Polly faktiskt.
Doris: Efter sin kära mormor som heter det i andranamn.
Jennie: Efter mig såklart.
Selma: För att vi gillar det namnet väldigt mycket.
Det tog tid men
hon var en Selma helt enkelt.

Som många av er vet så var hon namnlös i två veckor..
(Inget jag rekommenderar egentligen, för fy fan vilken tjat det är på alla i ens omgivning).
Vi hade hur många tjejnamn som helst! Men det måste ju kännas helt rätt liksom.
Nora var med namnlös i två veckor, det finns för många fina tjejnamn.
Jag ville att Nora skulle heta Astrid men det ville inte hennes pappa.
Tur att han stod på sig, för Nora är ingen Astrid, utan en Nora
.
Jag hade hakat upp mig på tjejnamn på A kan man säga och försökte
få igenom alla utom Asta tror jag.
Sen prata jag med en kompis (Jennie R) som påminde mig om att jag hade
pratat om namnet Nora.

Och som en blixt från himlen, YES det ska hon heta!
Leon fick minsann sitt namn direkt när jag fick upp honom på bröstet
och fick se att det var en kille.
Jag är fantastiskt nöjd över mina barns namn.

Nu är Selmas fest slut iaf, och vi med.

Men ni ska få en uppdatering från festen, jag lovar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar