torsdag 27 maj 2010

Barnvagnsrace

Som ni vet så går ju jag på morgonpromenad innan frukost så gott som varje dag. Det kan hända att jag slappar till mig på helgen..

Stina och Lykke har hängt på och nu även Ellenor och Ida.
Kulkulkul!
Vi bor alltså på samma gata, gick i samma föräldragrupp och är nu mammalediga till varsin dotter på ca 6 mån (jag har 2 döttrar, jag vet men det är inte Nora jag är mammaledig till just nu som ni nog vet).
Nu väntar vi bara på att Sofi och Malin (som med bor på gatan och är mammalediga) ska hänga på med!
Ju mer vi går, desto mer kan vi fika ju, skit bra!

Igår gick vi nästan 1 mil (= minst 2 st mums mums), med ett litet stopp för en lunch.
Man känner att man är så himla populär när man kommer till ett lunchställe vid lunchtid med tre barnvagnar. Jag gillar inte heller när barnfamiljer kommer till mitt jobb, så jag vet vad dom tänker och man ser vad dom tänker. Men vi, jag, Stina och Ellenor + barn, är faktiskt ingen barnfamilj och har faktiskt bara ett barn var med oss. Så det borde ju inte vara så stort problem.
Vad är då det bästa man kan göra åt det!?
Jo, skit i personalen helt enkelt.
Och ett tips till personalen: Det är bättre om ni är lite trevliga, då plockar vi undan efter oss, annars skiter vi i det!


Det fixas en hel del i vagnarna, napp in, napp ut, filt på sniskan, för varmt, för kallt, vill ligga ner, vill sitta upp, skor sparkas av, strumpor åker av, mössan sitter nedanför ögonen mm. Det räcker nog så, tror ni fattat.
Men här fixar ingen!


Ellenor fixar med Ida i vagnen.




Och här fixade säkert jag med Selma
.



Stina fixar med Lykke i vagnen.



Solen skiner som bara den i våra ansikten, totalt bländade.

(Jag är inte gravid, det är bara gamla rester av en graviditet ni ser)


Ida, Ellenors dotter



Lykke, Stinas dotter.




Selma vet ni ju redan hur hon ser ut
.

5 kommentarer:

  1. snygg du e darling!

    SvaraRadera
  2. Jag får be så hemskt mycket om ursäkt om du uppfatta mig/oss som otrevliga när ni var ute och åt hos oss på Söderköket. För jag antar att det är oss du syftar på? Bad er bara snällt om ni kunde ställa undan era vagnar lite eftersom det brukar bli väldigt trångt under lunchen inget illa menat.

    SvaraRadera
  3. Ni är alltså sånna där jävlar med barnvagn som går i bredd och tror att ni äger hela trottoaren? :)

    SvaraRadera
  4. Jennie Hellström28 maj 2010 kl. 12:03

    Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  5. Thank you Emma :)
    Såklart vi är Johanna! Inga cyklar kommer förbi om dom inte plingar ;)

    SvaraRadera