tisdag 25 maj 2010

Apoteket x2


Jag har varit på apoteket idag.

Igår med! Jag inhandlade lite olika grejer. Igår kände jag att shoppingjävulen flög i mig för en kort stund.

Det är trevligt att handla på Apoteket, allt känns så bra och hälsosamt.


Som ni vet så ska jag ju försöka att gå ner 2 kg till den 30 maj (jag har nämligen inte gått ner något än kan jag ju meddela). Seg som jag är så gick jag omkring och tittade på allt inne på Apoteket. Jag fastnade på en specifik hylla, nämligen en hylla med gå-ner-i-vikt-skit.

Jag satte mig ner på huk och började läsa lite på förpackningarna.

Mmm, det är nog skit, fast, det är ju på Apoteket borde det inte vara bra då, försöker jag intala mig själv.

Modifast heter produkten och är en måltidsersättning som man alltså dricker, färdigportionerad och klar. Perfekt för mig som har lite svårt att sluta äta när jag väl har börjat.

Jag satt där som en liten boll på golvet, tittar mig omkring och ser hur folk börjar titta på mig, tittar på förpackningen och tittar på mig, tittar på förpackningen igen och sen på mig, och då med ett leende och en blick som säger "Ja, du tjejen, ta du den där förpackningen, det kan du behöva"

Bara för det kunde jag ju inte ta någon..

Istället skulle jag minsann snabbt ställa mig upp och visa att jag inte var en sån boll som jag kanske såg ut som när jag satt där. Självklart så gör det helt ont i min gamla rygg när jag ska försöka göra en hastig rörelse, så jag reser mig alltså upp som en skit fet människa..

Smidigt Jennie, jävligt smidigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar