tisdag 27 april 2010

Västerviks taxi


Nora och Leon åker taxi (skolskjuts) till och från skolan. Låter lyxigt, jag vet, men frågar man Nora och Leon så är det en pina..
För att inte hänga ut en viss person totalt, så får hela Västerviks taxi lite skit nu helt enkelt.
Taxin ska åka härifrån till skolan vid 07:50.
Nora och Leon har till 90% fått stå och vänta på den där jävla taxin till 08:10, då skolan redan börjat!!! Jävligt dåligt.. Och flera, flera gånger har dom fått stå och frysa i över en timma när dom ska hem från skolan. Nora och Leon har tappat förtroendet för taxin helt, såklart vem skulle inte göra det!?

Det är ofta olika taxinissar som kör och ingen av dom kan väl klockan helt enkelt..
Ibland så är det en fascist som kör (även kallad chefen.. Nu kanske några vet vem denne man är, fast det tänker jag inte ta hänsyn till, han är inte snäll mot mina barn.. så är han uppkäftig mot mig!)
Enligt chefen så är det heeelt ok att dom på taxi är sena MEN fan om Nora och Leon kommer ut 1 minut sent.. Det är inte ok, utan då skäller han på dom som en bitsk chihuahua. Sen ringer han till mig och skäller vidare (jag skäller självklart tillbaka).

Jag orkar inte dra alla fighter jag haft med fascisten men måste bara dra denna morgons händelse för att jag känner mig lite upprörd..

Idag såg vi att taxin kom vid 07:45, alltså var den 5 minuter tidig, inte vanligt, Nora och Leon vägrar att gå ut. Dom tänker självklart, att ska dom få stå och vänta på taxin mellan 20 min till 1 timma jämt, så ska fan taxin få vänta på dom när den är för tidig..
Vid 07:46 (klockan på nyheterna) ringer min mobil, det är taxinumret.. Jag svarar genom att bara säga: Jaaaa!? (Typ som jaaa, i va fan vill ni nu, kl är inte ens dags..)
-Jaa, hur vore det om dina barn lärde sig klockan och kommer ut i tid!? Det är alltså fascisten som ringer..
-Klockan är bara 07:46 och dom är på väg ut, svarar jag.
-Ok, bra, säger han bara så lägger vi båda på luren.
07:49 ringer han igen! Nora och Leon har redan gått ut i trappuppgången. När jag svarar så slänger han bara på luren!
Fan jag som hade en så jävla bra kommentar till honom!!!
Jag får spara den till nästa gång..För jag vet att det blir en nästa gång, tyvärr.
HAN kan ju inte klockan!

Ge mig pms och låt fascisten ringa!






6 kommentarer:

  1. Ring taxi o skäll ut dom efter noter! Kmr dom ofta sent till skolan kan ju även personalen där intyga att det är som du säger. Annars kan man ju lätt bli bemött som en jobbig, gnällig förälder menar jag. Jag vet precis hur det är, jag anses nog vara en jobbig förälder, men det står jag för!!!

    SvaraRadera
  2. Haha, jag är nog ingen jobbig förälder men jag kanske borde bli :)
    Det är ingen idè att ringa, han är chefen ju, på riktigt.. Personalen på skolan kan absolut intyga, dom har med ringt och klagat lite faktiskt. Inte på mig alltså, utan på chefen..

    SvaraRadera
  3. amen för i helvete! detta var det värsta jag hört! vt brukar ju inte ha så mkt vettigt att skriva om så gå med detta dit! låter ju helt sjukt! nu får du säga till på skarpen jennie och skärper de sig inte så kommer gudmor Emma och då fan!!!!!!!!!!!!!1

    SvaraRadera
  4. Gå direkt på kommunen sis - de är uppdragsgivaren och betalar fakturan vett du - det brukar va effektivast.

    Lycka till!

    SvaraRadera
  5. Ååååå snälla gör så att fascisten är min taxi-körande granne! Det skulle betyda att fler än jag inte tål göbben! :) kram på sej!

    SvaraRadera
  6. Detta är absolut inte ok. Jag blir så jävla förbannat när jag hör detta.Jag kan gå vidare med detta.
    Kram mormor

    SvaraRadera