fredag 16 april 2010

(Godis)RÅTTAN

Igår kväll var jag, Daniel och Selma ute på en långpromenad. Nora och Leon var ute och spelade kula (vårtecken) så dom ville inte följa med.
För ett par veckor sedan så var det ju påsk. Som ni alla vet innebär detta godis, i mängder! Precis som det ska vara. Det tar dock ganska lång tid innan det här godiset tar slut, Nora och Leons godis alltså (eftersom man inte får några påskägg när man har barn..). Nora och Leon får bara äta godis på helgen och vid speciella tillfällen såklart. Så har det alltid varit, så det är dom väldigt, väldigt medvetna om. Så det här påskgodiset ligger i skafferiet (ja, jag erkänner, jag tar av det ibland) men Nora och Leon får ju inte röra det här fören helgen. Jag har gått och trott att jag har så väluppfostrade barn att dom verkligen låter bli godiset när man inte är hemma. Leon låter bli det, Nora den lilla godisråttan låter visst inte bli..


När vi kom hem från promenaden så hittade vi detta på badrumsgolvet!!!

Ni ser vad det är va!?
En Ahlgrens bil.. Från ett påskägg.

Jag frågade veeeem som hade käkat godis, svaret blev ju självklart, ingen!
Jag pekade på bilen och tittade på dom utan att säga något.
Nora gjorde ett erkännande, hon hade tagit 3 bilar MEN hon hade faktiskt gett till Leon med.
Nora hon är snäll hon, delar med sig till Leon, eller rättare sagt, ger till sin lillebror så att hon sen kan säga "Leon åt faktiskt med!"

Love you Nora din lilla råtta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar