fredag 26 februari 2010

Systrar


Nora är som ni ser en mycket stolt och nöjd storasyster (världens bästa storasyster såklart).
Hon försöker inte att bestämma över sin lillasyster, utan Nora låter faktiskt Selma bestämma än så länge. Jag undrar hur länge det kommer hålla i sig?
Jag är med lillasyster och vet alltså hur hårt livet är.
Mina storasystrar (Linda och Jessica) har alltid försökt att bestämma över mig, dock aldrig lyckats såklart!

Här är bara ett exempel på hur styrande Jessica försöker att vara. Leon har ju som ni vet fyllt år men på grund av all jävla snö så var det flera som inte kunde ta sig hit på kalas. Jag sa då till de som inte kunde komma att JAG återkommer med ett nytt datum. Idag fick jag detta sms av Jessica..

Hmmm!?!?...
(Jag vet att det är en grej som är överstruken men det får ni stå ut med, för det är hemligt. För er som vet eller tror ni vet vad det står, håll käft!)
Det är väldigt typiskt Jessica att försöka bjuda in sig och sin familj på 5 pers!!! På middag.. (jag vet att vi med är 5 pers och det är många men ändå)
Frågan är då om jag låter mina systrar bestämma över mig nuförtiden!?



Mitt svar.

Jag tänker: Fine, ni fick bestämma dag för kalaset MEN födelsedagsfika får fan räcka!


8 kommentarer:

  1. Jag skiter typ fullständigt i vad det här inlägget handlade om... vill bara se vad det står under den svarta blobben!!!! Jag vet att jag inte skulle fatta ändå men jag blir så jävla nyfiken på blobben!!!

    SvaraRadera
  2. Ha ha, du ä rolig du LILLASYSTER. Fundera några år bakåt i tiden, vem va det som åkte snålskjuts till stan flera gånger i veckan och tvingade sin storasyster att bli värsta lattemorsan o dessutom bjuda nästan jämt. Vem va det som kom med matkassar när era pengar alltid va slut mm mm. Du ä bara snål o vill inte bju på middag - eller lat kanske. News Flash sister - det är PAY BACK TIME!! mohahahah
    Vad blir det för mat på lördag?

    SvaraRadera
  3. Ingen mat, jag har Mariekex! That´s it!

    SvaraRadera
  4. Hm, vi skulle nog ha rövat med oss Leon och begärt mat i lösen på lördag - undrar om det hade hjälpt??

    Vad ska en syster behöva göra för att få lite mat en gång varannat år eller så??
    /Jessica

    SvaraRadera
  5. Nä, det hade inte hjälpt, jag hade tagit tillbaka honom utan problem!

    Hmm, jag vet inte riktigt. Vänta med att bjuda in sig tills man blir inbjuden kanske!? Hahaha

    SvaraRadera
  6. Ha ha, ja och Finland har ju vunnit Eurovision song contest en gång också! Det lär ju dröja innan det händer igen också ;)

    /Jessica

    SvaraRadera