lördag 27 februari 2010

Mitt liv som ko

Den här fiffiga bröstpumpen har jag lånat av en annan kossa (kossa som i mjölkko alltså). Det kan vara jätte bra att ha lite extra mjölk ifall jag tex fastnar i en bilkö på väg hem från gymmet eller liknande. Då kan Daniel bara fixa fram lite mat åt Selma hur lätt som helst. För det är inte roligt för killar att ha med en hungrig bebis att göra.

Jag är inte så bra på det här än men jag ska absolut köpa mig en!
För att göra pumpningen lite lättare så har jag använt mig utav ett nässpray som heter Syntocinon det påskyndar "utdrivningsreflexen" lite kan man säga. Intressant va!?


När man pumpat färdigt så häller man upp det i sådan här grejer som man fryser is i(iskubslåda?).
Sen ställer man in den i frysen.


Hearts of food

Sen pluppar man ut de fina "mjölkkuberna" i tex en fryspåse så att man slipper att ha hur många "iskubslådor" som helst i frysen, jävligt smart ju! (Tack Emelie, det hade jag aldrig kommit på själv).
När det är dags att mata flickebarnet så är det bara att lägga i ett par kuber i flaskan så att dom tinar och sen värma lite i vattenbad.
Man ska inte bara ta för givet att ens bebis självklart går med på att helt plötsligt äta ur en nappflaska. Så man måste testa lite innan man lämnar pappan och minimänniskan.


Skeptisk bebis


Nöjd bebis

Det här gick ju strålande!

Mjölk i kaffet någon?




(Tack till Emelie, för utrustning och tips!)

7 kommentarer:

  1. Syntocinon is the shit!! Tänk va di hitter på nu för tin! Riktigt bra faktiskt :)

    SvaraRadera
  2. Jag älskar hjärtdetaljen!!! Jag vill typ ha ett bara för att det är så sött!

    SvaraRadera
  3. Jag kan skicka en liten hjärtekub till dig Karin, så slipper du skaffa dig en unge ju :)

    SvaraRadera
  4. oj! det kändes ju väldigt smart (och ganska äckligt). men det som förvånar mest är hur det går till när du, jennie hellström, fastnar i en bilkö?! :) har du köpt epa?

    SvaraRadera
  5. Jag visste att du skulle tycka att det var äckligt Johanna :D
    Vadå, alla kan väl fasta i en bilkö ;)

    SvaraRadera
  6. haha :) förresten skulle jag kunna äta upp selma på bilden längst ner. helt sjukt söt!

    SvaraRadera
  7. Haha, kom och ta en tugga av henne du bara :)

    SvaraRadera