onsdag 24 februari 2010

Jo, jag kan faktiskt laga mat

Ja, det kan jag. Jag jobbar ju för fan med att laga mat, inte så avancerad mat och ingen mat man lagar hemma dock.
När jag hade varit och bränt fett häromdagen var det dags att fixa middag direkt när jag kom hem. Daniel och jag möttes bara i hallen, för han skulle iväg till sitt grymma gym och bygga muskler.
När jag kom ut i köket så möttes jag av detta:


Stekpannan på spisen med en skvätt olivolja i. Sleven snyggt upplagd vid sidan om.


Kryddorna som skulle användas till dagens maträtt var nedplockade från kryddhyllan och stod fint bredvid spisen.


En kastrull fylld med vatten, även den framställd på plattan.
Pastasleven bredvid spisen.
Pastakartong framställd och öppnad.
Quornfärsen, även den framställd och öppnad.
Rödlöken är som ni ser redan fixad.

Nu känner jag att jag inte vet riktigt hur jag ska tolka det här..
Tror Daniel att jag inte kan laga mat helt plötsligt!?
Eller är han bara väldigt snäll kanske!?

6 kommentarer:

  1. Haha, så jävla bra! Väldigt fint kök har ni!!!

    SvaraRadera
  2. Klockrent ju!! Hahahahaha :) Oh btw, Mellanbocken och jag har bestämt att ni ska få bjuda oss på middag nästa helg (typ 6e mars eller vad det blir) så vi kan fira Leon... Då kan du briljera med din matlagning ;) /Stora bocken Bruse

    SvaraRadera
  3. Hahhahah!!! BRA Daniel! Kan du komma hem till mig och göra så också så jag kan laga en potatisgratäng med vettig smak och konsistens /tacksam för svar, 14 år

    SvaraRadera
  4. Jag skulle nog låta det stå tills han gympat klart så han fick fortsätta vart han lämnade liksom!

    SvaraRadera
  5. hahahaha jag instämmer med Karin :D

    SvaraRadera
  6. Jag får köra på det :)
    Linda, det blir ingen middag. Jag kan även baka vettu!

    SvaraRadera